Поділитися новиною
Академічна доброчесність: крок до істини
Академічна доброчесність як невід’ємна складова сучасного освітнього середовища вкотре постала у центрі уваги здобувачів вищої освіти на факультеті філології та журналістики. На фінальному етапі засвоєння освітньої компоненти «Науково-критичне письмо» (викладач – доцент кафедри української мови та методики її навчання Коломієць Інна Іванівна) студенти-філологи 11 групи (ОП Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (польська)), 12 (Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (англійська)) та 23 (ОП Журналістика) мали нагоду долучитися до онлайн-лекторію суміжної тематики.
Серія подібних заходів успішно впроваджена у навчальний процес за ініціативи інформаційно-бібліографічного відділу (завідувач відділу – Коваленко Яна Вікторівна) бібліотеки УДПУ імені Павла Тичини (директор – професор Григоренко Тетяна Володимирівна).
Провідні бібліографи відділу Блоха Аліна Анатоліївна та Рудь Ірина Григорівна ґрунтовно презентували слухачам інформаційні матеріали з актуальних питань синхронної тематики до навчального курсу «Науково-критичне письмо», а саме «Академічна доброчесність: пошук наукових джерел та опрацювання матеріалу щодо теми дослідження», «Академічна доброчесність: загальні правила цитування та посилання ДСТУ 8302:2015».
Лекторій-практикум із академічної доброчесності в контексті пошуку наукових джерел видався надзвичайно корисним як майбутнім учителям-словесникам, так і фахівцям у галузі журналістикознавства на шляху їхнього професійного становлення. Детальне й доступне висвітлення шляхів безпечної підбірки необхідних літературних джерел, основних принципів роботи із електронними каталогами, уникнення ненадійних інтернет-ресурсів, правил оформлення бібліографічних описів та перевірки нешкідливості сайтів – ось неповний контент прагматичних студій для дослідника-початківця. Прикметно, що проведена зустріч також націлена на просвітительську діяльність, популяризацію спектру різнопрофільних надходжень літератури відповідно до запитів ЗВО та викладачів, розширення можливостей роботи з каталогами та бібліотечним фондом університету в цілому.
Особливо актуальною порушувана проблематика постала серед студентів – виконавців курсових робіт. Пізнавальну цінність лекторію відзначили схвальні відгуки здобувачів освіти. Віталій Чорнобай, студент 23 групи, зауважив: «У сучасному комп’ютеризованому світі знайти потрібну інформацію неважко, однак труднощі викликає потреба розпізнати науково обґрунтовану, переконливо доказову, об’єктивно достовірну, на яку можна посилатися. Завдяки цій лекції-практикуму, розкритим потенційним можливостям бібліотечного фонду ми готові працювати якісніше». Джемесюк Лілія, студентка цієї ж групи, висловила наступні міркування: «Серед розмаїття науково-навчального забезпечення часом буває досить складно обрати найкращі та найдоцільніші ресурси, але віднині робити це буде значно простіше й доступніше, адже сьогодні нам деталізували способи та критерії вибору необхідних науково-навчальних джерел, правильного формування списку літератури; доведено до відома правила уникнення небажаних інтернет-джерел. Завдяки цьому заняттю ми вдосконалили власні знання, поглибили дослідницько-пошукові вміння та розширили кругозір потужностей бібліотеки закладу вищої освіти».
Схвальний відгук від першокурсників надійшов на адресу лекторів-бібліографів. Примітною рисою видалося студіювання першої частини лекції, що зорієнтувала слухачів на важливість та необхідність грамотного підходу до пошуку наукових джерел і узагальнила корисні поради стосовно використання баз даних для збору інформації. Наступний фрагмент, присвячений оформленню бібліографічних покликань, отримав прагматичну цінність на перспективу написання наукових робіт.
У цілому лекція здобула практичний сенс удосконалення, беззаперечного слідування й усвідомлення важливості дотримання принципів академічної етики, основ наукового письма й набуття раціональних навичок послуговування ними.
Рекомендуємо і надалі студентам активно долучатися до подібних заходів співпраці та самовдосконалення!
Інна КОЛОМІЄЦЬ
Переглядів 62