- Факультет філології та журналістики - https://ff.udpu.edu.ua -

Дистанційне навчання в Польщі

Польща, як і більшість країн світу, нині навчається дистанційно. Студенти факультету української філології, які здобувають фах за напрямками «Журналістика» і «Кіно» в Університеті гуманістично-природничому ім. Яна Длугоша (Ченстохова), також хто третій, а хто другий рік активно працюють у цій системі. Студенти (навіть українські!) усвідомлюють важливість самого дистанційного навчання. Вони розуміють, що за них цього ніхто не робитиме і заліки просто так ніхто не поставить. Працюючи вдома над проєктами та домашніми завданнями, студенти самовдосконалюють свої пошукові та аналітичні здібності, адже викладачі хоч і надсилають лекції та підручники, не визначають, на чому потрібно зосередитися, залишаючи це на того, хто вчиться.

На відміну від України, у Польщі діє освітня програма USOS, що не є платформою дистанційного навчання. Це скоріш допоміжна платформа для полегшення життя студентів. Там зібрані основні відомості про того, хто навчається, його освітні курси, розклад занять з урахуванням PSW (предмети вільного вибору), можна отримати електронну версію своєї залікової книжки та квитанції до оплати навчання чи проживання в гуртожитку. Окрім цього, в USOS знаходиться інформація про викладачів, їхні електронні адреси та коротка інформація про інших студентів. Також ця система має пошту, але нею користуються вкрай рідко.

[1] [2]

Найчастіше на першому курсі група створює спільний акаунт на пошті і користується ним упродовж усього навчання. Викладачі надсилають туди презентації, лекції, твори для опрацювання (у разі, коли їх немає у вільному доступі).

[3]

Переваги, які надає система Google, дуже важливі для колективної роботи, тому що всі студенти групи не лише мають доступ до файлів, вони ще й можуть додавати свої коментарі до файлів pdf, що полегшує освітній процес. Також викладачі порадили користуватися додатком «Календар» від цієї ж системи, оскільки нагадування про початок роботи над тими чи тими завданнями буде отримувати вся група, що, власне, підвищує продуктивність.

Домашня робота розпочинається з листа викладача, у якому вказана тема для опрацювання. Приклад можна бачити нижче.

[4]

[5]

Домашні роботи перевіряють двома способами: студенти надсилають нотатки у друкованому форматі або роблять копії (фото, скан) рукописних конспектів. Звісно, викладачі, окрім конспектів, дають виконувати завдання, але завдання мають певні дедлайни. Наприклад, нотатки потрібно здати наприкінці місяця, а от написати та надіслати статтю потрібно в той день, коли ви отримали лист із завданням (можливо, ще й до певної години). Якщо студент запізнюється і здає роботу пізніше, потрібні поважні причини, щоб його домашнє завдання зарахували.

Часом викладачі проводять онлайн-лекції за допомогою Skype або Google Classroom, якщо того вимагає виклад матеріалу.

Активність (як часто і швидко відповідають на повідомлення), виконані роботи, додаткові проєкти визначають підсумкову оцінку студента з навчальної дисципліни.