Поділитися новиною
Гостьова лекція вчительки української мови і літератури Кінецьпільської гімназії Первомайської міської ради Миколаївської області Кравцової Надії Миколаївни
Залучення стейкхолдерів до освітнього процесу у ЗВО є однією із форм співпраці із закладами загальної середньої освіти, практичної підготовки майбутніх учителів, мотивування їх до професійної діяльності.
Заняття, пов’язане із ОК «Методика навчання української мови», «Методика навчання української літератури», «Методика навчання мовно-літературної освітньої галузі для дітей з особливими освітніми потребами» бакалаврських освітніх програм спеціальності 014. Середня освіта (Українська мова і література), провела випускниця філологічного факультету (нині – факультету філології та журналістики) Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, учителька української мови і літератури вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист Кінецьпільської гімназії Первомайської міської ради Миколаївської області Кравцова Надія Миколаївна.
43 роки педагогічного стажу, з них 23 роки – директором Кінецьпільської ЗОШ, 2 роки – начальником відділу освіти Первомайського району і все життя – відданість дітям, величезна творча праця вчителькою, самоосвіта і саморозвиток. Надія Миколаївна з уведенням НУШ працює в класах за модельними програмами, не боїться викликів і постійно підвищує кваліфікацію, зокрема пов’язану з використанням онлайн-ресурсів та сучасних інформаційних технологій в освітньому процесі.
Педагогічне кредо «Навчати з любов’ю, з душею, з терпінням, докласти зусилля, додати уміння» звучить, як поезія, бо поезія, квіти і подорожі – це захоплення Надії Миколаївни. І вони так гарно поєднались з українською мовою і літературою, що сформувались у тему, над якою працює Надія Кравцова, «Використання краєзнавчих матеріалів на уроках української мови та літератури» шляхом застосування технології критичного мислення» і яку представила здобувачам ОП нашого факультету.
Такі педагогічні майстерні дають величезні можливості спрямувати освітній процес у ЗВО в практикоорієнтоване русло. Під час гостьової лекції Надія Миколаївна продемонструвала всі ті нові та новітні, ефективні та компетентнісно-діяльнісні методики роботи з різноманітним мовним матеріалом, з художніми текстами, зокрема тими, що належать до регіональної літератури. Учителька показала, як варто сприяти розвиткові критичного мислення на уроках рідної мови та літератури в різних класах базової школи, застосовуючи різноманітні проєктні технології. Усіх присутніх на лекції зацікавили проєкти, котрі виконували учні: «Степове многоріччя», «Образ рідної землі у творах поетів-земляків», різнотематичні сенкани.
Для здобувачів, котрі починають педагогічну практику, був цінним матеріал гостьової лекції про особливості ведення електронного журналу та роботи з різними групами результатів навчання, модельні програми і альтернативні підручники з української мови та літератури.
Надзвичайно важливим і цікавим для студентів є запозичення позитивного досвіду вивчення в школі творчості письменників рідного краю. Оскільки ні старими шкільними програмами з української літератури, ні модельними програмами для НУШ не передбачено (та й неможливо передбачити!) перелік конкретних авторів і текстів, які мають вивчати на уроках літератури рідного краю, то вони стають нагодою виявити креативність учителя в доборі літературного матеріалу. Окрім того, надзвичайно цінним є досвід організації дослідницької роботи учнів під час підготовки до таких уроків, яким щедро поділилася Надія Миколаївна. Вона продемонструвала, що дослідження персоналій місцевих письменників дає можливість розвинути творчий потенціал обдарованих учнів, надати їм досвід пошуку шляхів власної творчої самореалізації. Не менш цікавим і важливим є виховна складова таких уроків, оскільки виникає реальна можливість формування місцевого патріотизму, того безцінного емоційного досвіду, який тисячами ниточок навіки пов’язує людину з родиною, батьківською домівкою, рідною землею.
Дякуємо Надії Миколаївні за те, що так щедро ділиться своїм досвідом із студентами та викладачами, не просто навчає, а здійснює разом з учнями подорожі до джерел думки і слова, використовуючи у своїй діяльності педагогічні ідеї В. О Сухомлинського.
Усі присутні на лекції-зустрічі зробили для себе висновок, що вести за собою може той, хто сам іде. Саме залюблений у рідне слово вчитель може мотивувати учня написати чи сказати своє слово, українське слово. Це особливо важливо нині, бо ми вчимося і працюємо у складний воєнний час, коли рідне слово – це не просто урок, а ще і наш кордон. Пам’ятаймо про це, учителі- словесники! Бо учителем школа стоїть, а школою – держава!
Тетяна ТИЩЕНКО
Любов ПАРХЕТА
Тетяна ЛОПУШАН
Переглядів 264

















