Дякую, ваше повідомлення відправлено!

Виникла помилка. Спробуйте ще раз!

Зв`язок з адміністратором


    Скринька довіри


      Факультет філології та журналістики

      Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

      Друк Друк
      Поділитися новиною

      Із Хмельницьким національним університетом наш факультет єднає давня дружба. Спільне проведення міжнародних і всеукраїнських конференцій та семінарів, обмін досвідом, проходження стажувань викладачами – можна ще перелічувати багато чого корисного для освітянської спільноти. А ще гостьові лекції, на які регулярно запрошують наших здобувачів або які ми проводимо для хмельничан.

      Днями відбулася гостьова лекція із синтаксису української мови на тему «Другорядні члени речення: проблеми їх диференціації в сучасній українській літературній мові» (провела доцент кафедри української мови та методики її навчання Олена ДУДЕНКО) для бакалаврів Хмельницького вишу, що навчаються на ОПП «Філологія. Українська мова і література», «Середня освіта. Українська мова і література», «Середня освіта. Українська мова і література. Англійська мова».

      «Будемо ламати шкільні стереотипи!» – сміливо заявила лекторка. І справді, упродовж лекції час від часу поверталася до шкільних знань присутніх студентів (останні виявилися напрочуд активними!). Проблемні питання, обмін думками, ретроспектива у шкільні роки – і сучасний погляд на проблему, актуальні визначення і пошук критеріїв розрізнення другорядних членів речення. Усе гармонійно пов’язалося в інтерактивному занятті.

       

      Олена ДУДЕНКО розповіла і про студентські дослідження уманців, ровесників слухачів лекції: минулого року Анна Доценко і Юлія Прижбило, студентки 3 курсу (ОПП Середня освіта («Українська мова Українська мова та література. Мова і література (польська)), досліджували роль інфінітива як другорядного члена речення на матеріалі роману Н. Гурницької «Мелодія кави у тональності кардамону», результатом чого стали їхні виступи на конференціях та фахова стаття. Так що прикладами інфінітива-додатка та інфінітива-означення були саме контексти з роману, дібрані дівчатами.

      Заняття минуло швидко, жваво. Сподіваємося, юним хмельничанам запам’яталися критерії розрізнення непрямих додатків та неузгоджених означень. А Наталія ТОРЧИНСЬКА, завідувач кафедри слов’янської філології, зможе перевірити це на практичних заняттях із синтаксису.

      «До нових зустрічей!» – кажемо ми викладачам  і здобувачам із партнерського вишу і будуємо плани нових спільних проєктів.

       

       Кафедра української мови та методики її навчання

      " data-title="Гостьові лекції як різновид академічної мобільності і вияв співпраці викладачів партнерських університетів">

      Гостьові лекції як різновид академічної мобільності і вияв співпраці викладачів партнерських університетів

      Із Хмельницьким національним університетом наш факультет єднає давня дружба. Спільне проведення міжнародних і всеукраїнських конференцій та семінарів, обмін досвідом, проходження стажувань викладачами – можна ще перелічувати багато чого корисного для освітянської спільноти. А ще гостьові лекції, на які регулярно запрошують наших здобувачів або які ми проводимо для хмельничан.

      Днями відбулася гостьова лекція із синтаксису української мови на тему «Другорядні члени речення: проблеми їх диференціації в сучасній українській літературній мові» (провела доцент кафедри української мови та методики її навчання Олена ДУДЕНКО) для бакалаврів Хмельницького вишу, що навчаються на ОПП «Філологія. Українська мова і література», «Середня освіта. Українська мова і література», «Середня освіта. Українська мова і література. Англійська мова».

      «Будемо ламати шкільні стереотипи!» – сміливо заявила лекторка. І справді, упродовж лекції час від часу поверталася до шкільних знань присутніх студентів (останні виявилися напрочуд активними!). Проблемні питання, обмін думками, ретроспектива у шкільні роки – і сучасний погляд на проблему, актуальні визначення і пошук критеріїв розрізнення другорядних членів речення. Усе гармонійно пов’язалося в інтерактивному занятті.

       

      Олена ДУДЕНКО розповіла і про студентські дослідження уманців, ровесників слухачів лекції: минулого року Анна Доценко і Юлія Прижбило, студентки 3 курсу (ОПП Середня освіта («Українська мова Українська мова та література. Мова і література (польська)), досліджували роль інфінітива як другорядного члена речення на матеріалі роману Н. Гурницької «Мелодія кави у тональності кардамону», результатом чого стали їхні виступи на конференціях та фахова стаття. Так що прикладами інфінітива-додатка та інфінітива-означення були саме контексти з роману, дібрані дівчатами.

      Заняття минуло швидко, жваво. Сподіваємося, юним хмельничанам запам’яталися критерії розрізнення непрямих додатків та неузгоджених означень. А Наталія ТОРЧИНСЬКА, завідувач кафедри слов’янської філології, зможе перевірити це на практичних заняттях із синтаксису.

      «До нових зустрічей!» – кажемо ми викладачам  і здобувачам із партнерського вишу і будуємо плани нових спільних проєктів.

       

       Кафедра української мови та методики її навчання

      24.10.2025

      Переглядів 54