Дякую, ваше повідомлення відправлено!

Виникла помилка. Спробуйте ще раз!

Зв`язок з адміністратором


    Скринька довіри


      Факультет філології та журналістики

      Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

      Друк Друк

      Коваль Валентина Олександрівна

      Коваль Валентина Олександрівна

      Науковий ступінь: доктор педагогічних наук

      Учене звання: професор

      Посада: професор кафедри

      2014 – професор кафедри української мови та методики її навчання (атестат професора № 009879 від 23.09.2014 р.).

      2013 – доктор педагогічних наук; спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, тема дисертації: «Теоретичні і методичні засади формування професійної компетентності майбутніх вчителів-філологів у вищих педагогічних навчальних закладах» (ДД № 002718 від 21.11.2013 р.).

      2002  – доцент кафедри української мови (атестат доцента № 006337 від 23.12.2002 р.).

      2000 – кандидат педагогічних наук; спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання української літератури, тема дисертації: «Патріотичне виховання учнів у процесі вивчення української літератури в старших класах загальноосвітньої школи» (ДК № 005801 від 09.02.2000 р.).

       

      Освіта:

      1996–1999 – аспірантура Інституту педагогіки НАН України.

      1979–1984 – Харківський державний педагогічний інститут ім. Г. С. Сковороди, спеціальність: «Українська мова і література», кваліфікація: вчитель української мови та літератури.

       

      Викладає навчальні дисципліни фахової підготовки: «Методика навчання української мови», «Методика навчання української мови (базовий рівень)», «Методика навчання української мови (профільний рівень)», «Методика навчання української мови в базовій школі».

       

      Сфера наукових інтересів: формування професійної компетентності майбутніх учителів-філологів у вищих педагогічних закладах освіти; фахівець у галузі теорії та методики навчання української мови.

      Є автором багатьох наукових, навчально-методичних, науково-популярних праць.

      Голова експертної комісії з ліцензування та акредитації спеціальностей від МОН України (Хмельницький національний університет); Харківський державний педагогічний інститут ім. Г. С. Сковороди), експерт від МОН України з рецензування підручника «Рідна мова» для 7 класу.

      Член спеціалізованої вченої ради Д 74.053.01 за спеціальностями: 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки», 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» (Умань).

      Член редакційної колегії «Збірника наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини», наукового видання «Проблеми підготовки сучасного вчителя», фахового видання «Філологічний часопис», збірника наукових праць студентів-філологів «Актуальні проблеми лінгвістики і лінгводидактики» (Умань).

      Член журі ІІ (обласного) етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (2020–2022 рр.); ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з української мови, літератури (з методикою їх навчання) – 2017–2020 рр.

      Підготувала переможців Всеукраїнської студентської олімпіади з української мови та літератури (Тинкован М. диплом ІІІ ступеня, 2019 р.); VII Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (Шукайло В., диплом ІІ ступеня, 2017 р.)

       

      Інформація про стажування, підвищення кваліфікації:

      2020 – Уманський державний педагогічний університет; курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників (у сфері післядипломної освіти для осіб з вищою освітою) зі спеціальності 073 Менеджмент за напрямом: «Керівник закладу освіти. Заступник керівника закладу освіти» тривалістю 180 год / 6 ЄКТС (свідоцтво про підвищення кваліфікації ПК №02125639/000505-20 від 01.12.2020 р.).

      2017 – Академія імені Яна Длугоша, закордонне наукове стажування у м. Ченстохов, Республіка Польща (сертифікат від 23.06.2017 р.)

       

      Стаж роботи в закладах ЗСО:

      1984–1994 – учитель української мови та літератури в Уманській ЗОШ І–ІІІ ступенів № 7.

       

      Нагороди:

      Нагрудний знак «Заслужений працівник освіти України» (2017 р.), Відзнака Спілки жінок міста Умань у номінації «Жінка-науковець» (2016 р.), Почесна грамота Уманської райдержадміністрації (2013 р.), нагрудний знак «Антон Макаренко» (2012 р.), Почесна грамота Черкаської облдержадміністрації (2010 р.), нагрудний знак «Відмінник освіти України» (2007 р.), Почесна грамота МОН (2007 р.).

       

      Статті у журналах з імпакт-фактором, які входять до міжнарожних наукометричних баз даних Scopus та Web of Science:

      Prospective Directions of Using Multimedia Technologies in the Training of Future Specialists / Shunkov, V., Shevtsova, O., Koval, V., Grygorenko, T., Yefymenko, L., Smolianko, Y., Kuchai, O. International Journal of Computer Science and Network Security. 2022, № 22 (6). Р. 739–746.

      Modern Information Technologies in the Organization of Educational Work in Secondary Institutions of Great Britain / Shvydenko, V.,  Korovii, D., Duchenko, A., Semenova, O., Koval, V., Lukatska, Y. International Journal of Computer Science and Network Security. 2022, № 22 (1). Р. 358–366.

      Human mental activity and its verbalization / Koval, V., Rozghon, V., Gontsa, I., Hryhorenko, T., Kolomiiets, I. Ad alta-journal of interdisciplinary research. 2021. Vol. 11, Issue 2, Page 71–75, Special Issue 22.

      The Training of Future Teachers for Innovative Teaching Activities / Grygorenko, T., Shevchenko, L., Makhynia, N., Polishchuk, G., Sotska, H., Koval, V. Postmodern Openings 2021, № 12 (1). Р. 22–38.

      The Levels Of Formation Of Ukrainian University Students' Personal Self-Determination In Higher Education / Masliuk K., Koval V., Grygorenko T. Humanities & Social Sciences Reviews. 2020. Vol. 8, № 3. Р. 489–497.

      Verbalization of Main Spectral Colors in Texts of Ukrainian Charms Journal of Educational and Social Research / S. Shuliak, O. Bezliudnyi, V. Koval, K. Masliuk. 2019. Vol 9, No 3 September. Рp. 62–69.

       

      Публікації у фахових і закордонних виданнях:

      Improving the would-be teachers of philology training in the educational and communicative environment of institutions of higher education / Grygorenko T. V., Кoval V. A., Zakharevych M. A. Хуманитарни Балкански изследвания. Т. 5. № 2(12). 2021. P. 10–15. http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/995

      Професійна підготовка вчителів-філологів в американських закладах вищої освіти / Григоренко Т., Коваль В. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2020. Вип. 3. С. 36–44.

      The practical training of students-philologists in the process of professional competence forming / Коваль В., Маслюк К. Філологічний часопис : зб. наук. праць / відп. ред. О. Ю. Зелінська. Умань : Візаві, 2018. Вип. 1 (11). С.152–162.

      Реалізація компетентнісного підходу на основі вдосконалення фахових дисциплін у процесі професійної підготовки учителів-філологів / В. О. Коваль. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол.: Безлюдний О. І. (гол. ред.) та ін.]. Умань : ФОП Жовтий О. О., 2017. Випуск 15. С. 255–265.

      Модернізація змісту мовної освіти у ВНЗ відповідно до компетентнісної парадигми / В. О. Коваль, К. А. Маслюк. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2017. Вип. 2. С. 81–92.

      Проблема педагогічної практики в системі професійної підготовки майбутніх учителів-філологів / Valentyna Koval, Irina Barabash. Recenzenci: prof. drhab. Iryna Bużyna Południowoukraiński Narodowy Uniwersytet Pedagogicznyim. K. D. Uszyńskiego w Odessie, Ukraina prof. drhab. Olga Kobrij Państwowy Uniwersytet Pedagogicznyim. Iwana Franki w Drohobyczu, Ukraina Projektokładki, skład i łamanie: Elżbieta Górecka. Warszawa, 2017. С. 234–245.

       

      Монографія:

      Коваль В. О. Підготовка учителів української мови та літератури до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу в закладах вищої освіти : монографія. Умань : Візаві, 2021. 320 с.

      Коваль В.О. Теоретичні і методичні засади формування професійної компетентності майбутніх вчителів-філологів у вищих педагогічних навчальних закладах: монографія / Валентина Олександрівна Коваль. – Умань: ПП Жовтий О.О., 2013. – 459 с.

       

      Посібники:

      Методика навчання української мови (профільний рівень) : навч.- метод. посіб. для здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «Магістр»; уклад.: Коваль В. О., Маслюк К. А. Умань : ВПЦ «Візаві», 2021. ­­116 с.

      Коваль В. О. Методика навчання української мови у закладах середньої освіти (профільний рівень): навчально-методичний посібник. Умань: «Візаві», 2020. 263 с.

      Коваль В. О., Новаківська Л. В., Пархета Л. П. Педагогічна практика студентів-філологів: навчально-методичний посібник. Умань: Візаві, 2019. 150 с.

      Коваль В. О., Маслюк К. А. Методика навчання української мови: методичні рекомендації для студентів філологічних факультетів. Умань : ПП Жовтий О. О., 2018. 100 с.

      Коваль В.О., Маслюк К.А. Методика навчання української мови у загальноосвітніх навчальних закладах: навчально-методичний посібник для студентів філологічних факультетів. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. 3-тє вид., переробл. і допов. Умань: ПП Жовтий О.О., 2016. 315 с.

      Коваль В.О., Барабаш І. В. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах (особливості засвоєння лінгвістичної теорії): навчально-методичний посібник. Умань: ПП Жовтий О.О., 2015. 71 с.

       

      Науково-популярні публікації:

      Компетентнісний підхід у підготовці до ЗНО учителів-філологів / Коваль В. О., Маслюк К. А., Задворська І. І. Теорія і практика підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури: матеріали Всеукраїнського науково-методичного семінару. Умань: ВПЦ «Візаві», 2019. Вип. 3. С. 59–64.

       

      Дата останньої зміни: 18 Листопада, 2022