Дякую, ваше повідомлення відправлено!

Виникла помилка. Спробуйте ще раз!

Зв`язок з адміністратором


    Скринька довіри


      Факультет філології та журналістики

      Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

      Друк Друк

      Коваль Валентина Олександрівна

      Коваль Валентина Олександрівна

      Науковий ступінь: доктор педагогічних наук

      Учене звання: професор

      Посада: професор кафедри

      2014 – професор кафедри української мови та методики її навчання (атестат професора № 009879 від 23.09.2014 р.).

      2013 – доктор педагогічних наук; спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, тема дисертації: «Теоретичні і методичні засади формування професійної компетентності майбутніх вчителів-філологів у вищих педагогічних навчальних закладах» (диплом ДД № 002718 від 21.11.2013 р.).

      2002 – доцент кафедри української мови (атестат доцента № 006337 від 23.12.2002 р.).

      2000 – кандидат педагогічних наук; спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання української літератури, тема дисертації: «Патріотичне виховання учнів у процесі вивчення української літератури в старших класах загальноосвітньої школи» (ДК № 005801 від 09.02.2000 р.).

       

      Освіта:

      1996–1999 – аспірантура Інституту педагогіки НАН України.

      1979–1984 – Харківський державний педагогічний інститут ім. Г. С. Сковороди, спеціальність: «Українська мова і література», кваліфікація: вчитель української мови та літератури (диплом з відзнакою В-1 № 537374 від 23.06.1984).

       

      Обов’язкові / вибіркові компоненти викладання: «Методика навчання української мови», «Методика навчання української мови в закладах освіти», «Методика навчання української мови в закладах профільної середньої освіти», «Методика викладання філологічних дисциплін у ЗВО», «Практикум з методики навчання української мови».

       

      Сфера наукових інтересів: теорія та методика навчання української мови, професійна підготовка вчителів української мови.

       

       Інформація про стажування, підвищення кваліфікації:

      2023 – Prometheus, курс «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів», 60 годин (2 кредити ECTS). Сертифікат від 28.12.2023 р.

      2023 – НАПН України ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Центральний інститут післядипломної освіти, підвищення кваліфікації за освітньо-професійною програмою «Науково-педагогічні працівники університетів, академій, інститутів», 18 квітня – 17 листопада 2023 р. (180 годин, 6 кредитів ECTS). Свідоцтво про підвищення кваліфікації – Сертифікат № СП 35830447/2624-23 від 17 листопада 2023 р.

      2023 – Уманський державний педагогічний університет імені Павла  Тичини, підвищення кваліфікації за напрямом «Інноваційні технології у профільній діяльності викладача», 01.11.2023 р. – 30.11.2023 р., 180 годин (6 кредитів ECTS). Сертифікат № ПК02125639/001052-23 від 30.11.2023 р.

      2023 – ГО «Прогресильні», підвищення кваліфікації на тему «Штучний інтелект та майбутнє освіти», 7–23 листопада 2023 р., 30 годин (1 кредит ECTS).

      2023 – ГС «Освіторія», підвищення кваліфікації за темою «НУШ: базова середня освіта», 30 годин (1 кредит ECTS). Сертифікат № О-47327 від 24.10.2023 р.

      2023 – Фундація «Зустріч» (Польща) – кафедра Польсько-Українських Студій Ягеллонського університету (Польща) – Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (Україна) – громадська організація «Соборність» (Україна), міжнародне стажування для педагогічних і науково-педагогічних працівників «Fundraising and Organization of Project Activities in Educational Establishments: European Experience», 22.04–28.05.2023 р., 180 годин / 6 кредитів ECTS. Сертифікат № SZFL-002467.

      2023 – Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка (кафедра української мови і літератури); 20.02.23 р. –31.03.23 р.; «Методика навчання української мови у середній і старшій (профільній) школі» (180 годин, 6 кредитів ECTS). Свідоцтво про підвищення кваліфікації ПК № 02125510/002665-2. Реєстраційний №866.

      2023 – Курс «Цифрові інструменти GOGLE для освіти»: базовий рівень – 3.01.23 р. –15.01.23 р.; 30 годин (1 кредит), Сертифікат № GDTfE-09-Б-05744; середній рівень – 16.01.23 р. –22.01.23 р.; 15 годин (0,5 кредиту ECTS), Сертифікат № GDTfE-06-С-01872; поглиблений рівень – 23.01.23 р. –29.01.23 р.; 15 годин (0,5 кредиту ECTS), Сертифікат № GDTfE-06-П-02510; вебінар 16.01.23 р.; 2 год. (0,7 кредиту ECTS), сертифікат № GDTfE-ВПП-10147.

      2020 – Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини; курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників (у сфері післядипломної освіти для осіб з вищою освітою) зі спеціальності 073 Менеджмент за напрямом: «Керівник закладу освіти. Заступник керівника закладу освіти» (180 год, 6 кредитів). Свідоцтво про підвищення кваліфікації ПК №02125639/000505-20 від 01.12.2020 р.

      2017 – Академія імені Яна Длугоша, закордонне наукове стажування у м. Ченстохов, Республіка Польща (сертифікат від 23.06.2017 р.)

       

      Статті у журналах з імпакт-фактором, які входять до міжнародних наукометричних баз даних Scopus та Web of Science:

      1.Communicative competence of future specialists in the information and digital educational environment / Shuppe, L.; Koval, V.; Sotska, H.; Trynus, O.; Melnyk, A. Amazonia Investiga. 13 (77), p. 188–200, 2024. URL: https://amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/2774

      2.Formation of future specialists research competence in the process of professional training / Koval, V., Kushnir, A., Vorona, V., Balakirieva, V., Moiseienko, N.,  Golubenko, N. Amazonia Investiga. 12(63), р. 77–86, 2023. URL:  https://amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/2314

      3.Prospective Directions of Using Multimedia Technologies in the Training of Future Specialists / Shunkov, V., Shevtsova, O., Koval, V., Grygorenko, T., Yefymenko, L., Smolianko, Y., Kuchai, O. International Journal of Computer Science and Network Security. 2022, № 22 (6). Р. 739–746. URL:   https://epub.chnpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8033

      4.Modern Information Technologies in the Organization of Educational Work in Secondary Institutions of Great Britain / Shvydenko, V.,  Korovii, D., Duchenko, A., Semenova, O., Koval, V., Lukatska, Y. International Journal of Computer Science and Network Security. 2022, № 22 (1). Р. 358–366. URL:  https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/6695

      5.Formation of a Professional Communication Culture Among the Students Using Information Technologies ture Specialists / I. Vakulyk, V. Koval, I. Lukiianchuk, N. Romanenko, T. Grygorenko, O. Balalaieva, I. Oros. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. VOL. 22. No.9, September 2022. Р. 75–82. Q4. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15047

      6.Human mental activity and its verbalization / Koval, V., Rozghon, V., Gontsa, I., Hryhorenko, T., Kolomiiets, I. Ad alta-journal of interdisciplinary research. 2021. Vol. 11, Issue 2, Page 71–75, Special Issue 22. URL:     https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15044

      7.The Training of Future Teachers for Innovative Teaching Activities / Grygorenko, T., Shevchenko, L., Makhynia, N., Polishchuk, G., Sotska, H., Koval, V. Postmodern Openings. 2021, № 12 (1). Р. 22–38.   URL:  https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2797

      8.The Levels Of Formation Of Ukrainian University Students' Personal Self-Determination In Higher Education / Masliuk K., Koval V., Grygorenko T. Humanities & Social Sciences Reviews. 2020. Vol. 8, № 3. Р. 489–497. URL:  https://giapjournals.com/hssr/article/view/3176

      9Verbalization of Main Spectral Colors in Texts of Ukrainian Charms. Journal of Educational and Social Research / S. Shuliak, O. Bezliudnyi, V. Koval, K. Masliuk. 2019. Vol 9, No 3 September. Рp. 62–69. URL:  https://www.mcser.org/journal/index.php/jesr/article/view/10488

       

      Публікації в періодичних наукових виданнях, зарахованих до переліку фахових видань України:

      1.Цифрові технології у професійній підготовці майбутніх учителів-полоністів / Коваль В. О., Лукіна Л. Р. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного  педагогічного університету імені Івана Франка. Вип. 71, том 2, 2024. С. 259–263. URL: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/71_2024/part_2/42.pdf

      2.Професійна підготовка майбутніх учителів української мови і літератури з використанням інноваційних освітніх технологій / Маслюк К. А. Коваль В. О. Молодь і ринок. Вип. 6 (226). 2024. С. 18–25. URL:   http://mir.dspu.edu.ua/article/view/307757

      3.Методологічні виміри формування професійної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури / Коваль В. О., Григоренко Т. В. Актуальні питання у сучасній науці. Київ, 2023. № 3(9). С. 398–412. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/sn/issue/view/129/221

      4.Тенденції розвитку компетентнісно зорієнтованої мовної освіти у підготовці майбутніх учителів української мови і літератури. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Збірник наукових праць. 2022. Вип. 1(25). С. 168–178. URL:   http://psv.udpu.edu.ua/article/view/258490

      5.Improving the would-be teachers of philology training in the educational and communicative environment of institutions of higher education / Grygorenko T. V., Кoval V. A., Zakharevych M. A. Хуманитарни Балкански изследвания. Т. 5. № 2(12). 2021. P. 10–15.

      6.Професійна підготовка вчителів-філологів в американських закладах вищої освіти / Григоренко Т., Коваль В. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2020. Вип. 3. С. 36–44. URL:   http://znp.udpu.edu.ua/article/view/219087

      The practical training of students-philologists in the process of professional competence forming / Коваль В., Маслюк К. Філологічний часопис : зб. наук. праць / відп. ред. О. Ю. Зелінська. Умань : Візаві, 2018. Вип. 1 (11). С.152–162.

      Реалізація компетентнісного підходу на основі вдосконалення фахових дисциплін у процесі професійної підготовки учителів-філологів. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол.: Безлюдний О. І. (гол. ред.) та ін.]. Умань : ФОП Жовтий О. О., 2017. Випуск 15. С. 255–265. URL:   http://psv.udpu.edu.ua/article/view/163371

      Модернізація змісту мовної освіти у ВНЗ відповідно до компетентнісної парадигми / Коваль В. О., Маслюк К. А. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2017. Вип. 2. С. 81–92. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/7833

       

      Монографії:

      1.Коваль В. О. Підготовка учителів української мови та літератури до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу в закладах вищої освіти : монографія. Умань : Візаві, 2021. 320 с. URL:  https://cutt.ly/keAg3sLK

      Коваль В.О. Теоретичні і методичні засади формування професійної компетентності майбутніх вчителів-філологів у вищих педагогічних навчальних закладах: монографія. Умань : ПП Жовтий О. О., 2013. 459 с.

       

      Посібники, методичні рекомендації:

      1.Курсова робота з української мови та методики її навчання : метод. рек. Уклад. Зоя Комарова, Валентина Коваль. Умань : Візаві, 2024. 61 с. URL:  https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16066

      2.Методика навчання української мови у закладах загальної середньої освіти (профільний рівень) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад.: В. О. Коваль, Т. В. Григоренко, К. А. Маслюк. Умань : Візаві, 2023. 307 с. URL:  https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15917

      3.Методика навчання української мови у закладах загальної середньої освіти (профільний рівень) : навч.-метод. вказівки; уклад. В. О. Коваль, К. А. Маслюк. Умань : Візаві, 2023. 48 с.

      Коваль В. О., Новаківська Л. В., Пархета Л. П. Педагогічна практика студентів-філологів: навчально-методичний посібник. Умань : Візаві, 2019. 150 с.

      Коваль В. О., Маслюк К. А. Методика навчання української мови: методичні рекомендації для студентів філологічних факультетів. Умань : ПП Жовтий О. О., 2018. 100 с.

      Коваль В. О., Маслюк К. А. Методика навчання української мови у загальноосвітніх навчальних закладах: навчально-методичний посібник для студентів філологічних факультетів. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. 3-тє вид., переробл. і допов. Умань : ПП Жовтий О.О., 2016. 315 с.

      Коваль В. О., Барабаш І. В. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах (особливості засвоєння лінгвістичної теорії): навчально-методичний посібник. Умань : ПП Жовтий О.О., 2015. 71 с.

       

      Апробаційні, науково-популярні, консультаційні (дорадчі), науково-експертні публікації з наукової або професійної тематики:

      1.Modern approaches to the professional development of philology teachers’ methodological competence: thoeretical aspect / Koval V., Hryhorenko T. Zeszyty naukowe wyższej szkoły technicznej w Katowicach. 2023. № 16. S. 75–82.  URL: http://www.wydawnictwo.wst.pl/uploads/files/a29251fb5bf12a9a6a09dacbe6446c74.pdf

      2.Training of future teachers of the ukrainian language and literature in the conditions of the educational and communicative environment of higher education institutions as a system / Hryhorenko T. V., Koval V. O. Innovative aspects of the development of philological sciences : international scientific conference (April 5–6. 2023). Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2023. С. 201–205. URL: http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/view/323/8935/18639-1

      3.Формування комунікативної компетентності у процесі вивчення стилістики української мови майбутніми учителями української мови та літератури / Бакай О., Коваль В. О. Актуальні проблеми лінгвістики і лінгводидактики [Електронний ресурс] : зб. наук. праць. Вип. 3 (22); [відп. за випуск О. В. Дуденко]. Умань, 2023. С. 107–109. URL: https://ff.udpu.edu.ua/wp-content/uploads/zb.- 23_compressed.pdf

      4.Особливості вивчення фонетики, орфоепії та графіки у процесі навчання майбутніх учителів-філологів сучасної української літературної мови / Бернацька І., Коваль В. О. Актуальні проблеми лінгвістики і лінгводидактики [Електронний ресурс] : зб. наук. праць. Вип. 3 (22; [відп. за випуск О. В. Дуденко]. Умань, 2023. С. 110–112. URL: https://ff.udpu.edu.ua/wp-content/uploads/zb.- 23_compressed.pdf

      5.Формування граматичної компетентності майбутніх учителів української мови на засадах текстоцентричного підходу / Ванкевич В., Коваль В. О. Актуальні проблеми лінгвістики і лінгводидактики [Електронний ресурс] : зб. наук. праць. Вип. 3 (22); [відп. за випуск О. В. Дуденко]. Умань, 2023. С. 113–115. URL: https://ff.udpu.edu.ua/wp-content/uploads/zb.-23_compressed.pdf

      6.Комунікативні особливості прийменників у лінгводидактиці / Кравчук Д., Коваль В. О. Актуальні проблеми лінгвістики і лінгводидактики [Електронний ресурс] : зб. наук. праць. Вип. 2 (21) / МОН України, Уманський держ. пед. унт імені Павла Тичини ; [відп. за випуск О. В. Дуденко]. Умань, 2022. С. 119–126 денко]. Умань, 2022. С. 127–131. URL: https://ff.udpu.edu.ua/zbirnyky-studentskyh-naukovyh-pracz/

      7.Удосконалення змісту освітнього середовища у закладах вищої освіти відповідно до компетентнісної парадигми / Коваль В. О., Маслюк К. А. Теорія і практика підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури: збірник наукових і навчально-методичних матеріалів. Умань : ВПЦ «Візаві», 2021. Вип. 5. С. 32–43.

      Компетентнісний підхід у підготовці до ЗНО учителів-філологів / Коваль В. О., Маслюк К. А., Задворська І. І. Теорія і практика підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури : матеріали Всеукраїнського науково-методичного семінару. Умань : ВПЦ «Візаві», 2019. Вип. 3. С. 59–64.

      Проблема педагогічної практики в системі професійної підготовки майбутніх учителів-філологів / V. Koval, I. Barabash. Recenzenci: prof. drhab. Iryna Bużyna Południowoukraiński Narodowy Uniwersytet Pedagogicznyim. K. D. Uszyńskiego w Odessie, Ukraina prof. drhab. Olga Kobrij Państwowy Uniwersytet Pedagogicznyim. Iwana Franki w Drohobyczu, Ukraina Projektokładki, skład i łamanie: Elżbieta Górecka. Warszawa, 2017. С. 234–245.

       

      Наукове керівництво (консультування) здобувачами, які отримали документ про присудження наукового ступеня

      Наукове консультування дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня доктора наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти: Тетяна Григоренко «Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів-філологів в умовах освітньо-комунікативного середовища закладів вищої освіти» (2021 р.).

       

      Участь в атестації наукових кадрів

      Член спеціалізованої вченої ради Д 74.053.01 за спеціальностями: 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки», 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» (Умань).

      Офіційний опонент наукових досліджень здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти: Ірина Шингоф «Формування культури професійного саморозвитку вчителів філологічних спеціальностей у післядипломній педагогічній освіті» (2024 р.); Олександр Островський «Формування готовності майбутніх учителів української мови і літератури до професійної діяльності в міжкультурному освітньому середовищі» (2022 р.);  Ольга Лілік «Теоретичні і методичні основи формування готовності майбутніх учителів української літератури до роботи з теоретико-літературними поняттями» (Чернігів, 2018 р.).

       

      Виконання функцій члена редакційної колегії / рецензента наукового видання, журі конкурсів / олімпіад

      Член редакційної колегії журналу наукових фахових видань «Проблеми підготовки сучасного вчителя» (Умань, із 2018 р.); «Слобожанський науковий вісник» (Суми, із 2023 р.); «Збірника наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини» (Умань, 2016–2018 рр.), «Філологічний часопис» (Умань, до 2018 р.), збірника наукових праць студентів-філологів «Актуальні проблеми лінгвістики і лінгводидактики» (Умань, 2016–2023 рр.).

      Член журі ІІ (обласного) етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (2020–2022 рр.); ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з української мови, літератури (з методикою їх навчання) – 2017–2020 рр.

       

      Керівництво студентською науковою роботою

      Підготувала переможців Всеукраїнського конкурсу есе учнівської та студентської молоді «Мій Шевченко» (Анастасія Гога, диплом І ступеня, м. Київ, 2024 р.), Всеукраїнської студентської олімпіади з української мови та літератури (Марія Тинкован, диплом ІІІ ступеня, 2019 р.); VII Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (Владислав Шукайло, диплом ІІ ступеня, 2017 р.)

       

      Діяльність за спеціальністю у формі участі у професійних та/або громадських об’єднаннях

      Член громадських організацій «Інноваційні обрії України» (довідка про членство, 2023 р.), «Спілка освітян України» (посвідчення колективного члена СОУ, 2022–2024 рр.).

       

      Стаж роботи в закладах загальної середньої освіти:

      1984–1994 – учитель української мови та літератури в Уманській ЗОШ І–ІІІ ступенів № 7.

       

      Нагороди:

      Почесна грамота президії Черкаського обкому профспілки (2019 р.), нагрудний знак «Заслужений працівник освіти України» (2017 р.), Відзнака Спілки жінок міста Умань у номінації «Жінка-науковець» (2016 р.), Почесна грамота Уманської районної державної адміністрації (2013 р.), нагрудний знак «Антон Макаренко» (2012 р.), Почесна грамота Черкаської облдержадміністрації (2010 р.), нагрудний знак «Відмінник освіти України» (2007 р.), Почесна грамота МОН (2007 р.).

       

       

      Дата останньої зміни: 13 Жовтня, 2024