Поділитися новиною
Курси підвищення кваліфікації в УДПУ: лідерство на партнерських засадах
Для науково-педагогічних працівників факультету філології та журналістики традиційною стала місія освітянського партнерства у контексті розширення сфери післядипломної освіти.
Відповідно до навчального плану курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників упродовж 17–21 березня 2025 року були окреслені тематикою «Різновиди лінгвістичного аналізу художнього тексту (практика виконання)».
Робочі зустрічі із вчителями-практиками за спеціальністю «Середня освіта (Українська мова і література)» націлені на вдосконалення професійної підготовки, а саме навичок здійснення лінгвоаналізу тексту художнього твору, шліфування філологічної майстерності різноаспектного потрактування мовних фактів, розкодування прихованих смислів, ідейно-естетичного задуму автора тощо.
Поглиблення, розширення та оновлення знань, компетентностей на основі здобутого раніше освітньо-кваліфікаційного рівня та практичного досвіду відбувалися на засадах активної співучасті й співдружнього діалогу між учителями-словесниками із Ладижинського ліцею Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області (Наталія Голік, Валентина Маценко, Любов Сісецька), Синицького ліцею Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області (Наталія Білан, Тетяна Щерба), комунального закладу «Бандурівська гімназія» Гайворонської міської ради Кіровоградської області (Алла Бобко).
Значну увагу сфокусовано навколо осучаснення методичного інструментарію вивчення лінгвістичних явищ як засобів вербальної комунікації з урахуванням інтердисциплінарних студій та заглибленням у мовностилістичний ресурс на основі неолінгвістичних учень: авторська стилістика, інтерактивна, мультимодальна тощо; дискурсологія, етнопсихолінгвістика, лінгвокультурологія, лінгвофілософія, прагмалінгвістика та ін. Методи і прийоми лінгвоаналізу тексту розглядалися крізь призму інноватики застосування в ЗЗСО.
Програму курсів вибудовано із урахуванням принципів дієвого залучення педагогів-практиків до створення інноваційного освітнього середовища, що відповідає викликам сучасної школи. У контексті обговорення теми «Методи і прийоми лінгвоаналізу тексту: інноватика застосування в ЗЗСО» слухачі курсів ознайомилися зі змістовим наповненням ОПП «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (польська))» та «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (англійська))» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів. Учасники дискусійної платформи відзначили їхню практичну націленість та відповідність актуальним запитам фахової підготовки майбутніх учителів, розвитку їхніх професійних компетентностей.
Успішному провадженню неперервної педагогічної освіти в університеті сприяєтиме належне ресурсне забезпечення та відкритий доступ до навчального контенту курсів, цілісне представлення необхідного комплексу навчально-пізнавальних матеріалів на інформаційно-освітній платформі Moodle.
Дякуємо слухачам курсів за продуктивну колегіальну роботу й корисну дискусію, адже нас єднає спільна педагогічна місія – формування українськомовної особистості здобувача освіти, носія національно-етичних ідеалів. Сподіваємося на подальшу співпрацю!
Інна КОЛОМІЄЦЬ
Переглядів 67