Дякую, ваше повідомлення відправлено!

Виникла помилка. Спробуйте ще раз!

Зв`язок з адміністратором


    Скринька довіри


      Факультет філології та журналістики

      Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

      Друк Друк
      Поділитися новиною

      Для проведення атестації наказом ректора університету за № 432 від 27.03.2025 року «Про затвердження складу екзаменаційної комісії (факультету філології та журналістики заочної форми навчання)» було сформовано ЕК на чолі із доцентом кафедри української мови та методики її навчання Коломієць І. І., обов’язки заступника голови ЕК виконувала професор цієї ж кафедри Коваль В. О., секретарявикладач-стажист кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики Гембарук О. В. Робота усіх членів ЕК відзначалася виваженим підходом до поставлених завдань та злагодженістю в досягненні ключової мети – об’єктивного встановлення відповідності засвоєння ЗВО рівня та обсягу знань, умінь, інших компетентностей вимогам стандартів вищої освіти за спеціальністю після завершення теоретичної та практичної частини навчання.

      Підсумкова атестація випускників ОС «Бакалавр» спеціальності 014.01 «Середня освіта. Українська мова і література» відбувалася за відповідними освітньо-професійними програмами: «Середня освіта (Українська мова і література). Спеціальна освіта»; «Середня освіта (Українська мова і література). Психологія»; «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (польська))»; «Середня освіта (Українська мова і література). Редагування освітніх видань». Усі ЗВО (у складі 25 осіб) на основі повного виконання навчального плану освітньої програми та згідно з наказами ректора університету (наказ № 1505 з/ф від 06.06.2025 р. «Про допуск до складання випускного екзамену»; наказ № 1571 з/ф від 13.06.2025 р. «Про допуск до складання кваліфікаційного екзамену») були допущені до випускної атестації у змішаному форматі.

      Упродовж екзаменаційного випробування із методик спеціальної освіти (ФФЖз 33 група; середній бал – 4) члени ЕК, у складі Малишевської І. А. –професора кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, Калиновської І. С. –доцента цієї ж кафедри, виявили достатній рівень сформованості у ЗВО теоретичних знань предметної галузі та професійної діяльності, практичних умінь застосування ними сучасних інноваційних технологій у професійній сфері спеціальної освіти, розкрили належний стан їхньої підготовки як фахівців інклюзивного навчання. Випускники довели потенційну здатність задовольняти сприятливі умови функціонування інклюзивного освітнього середовища; забезпечувати психолого-педагогічну підтримку, реабілітаційний супровід осіб із особливими освітніми потребами; уміння оперувати інструментами організації інклюзивного навчання, виховання і розвитку учнів.

      За наслідками складання випускного екзамену з теорії та методики психології (ФФЖз 41 група, середній бал – 4) члени ЕК, доценти кафедри психології Діхтяренко С. Ю., Шулдик Г. О., констатували належну теоретичну обізнаність студентів із сучасних напрямів психологічних досліджень, особливостей організації психологічного супроводу навчально-виховного процесу в закладах освіти, спеціальних форм, методів та засобів психолого-педагогічної роботи у соціальному середовищі; методики обстеження індивідуальних якостей особистості, тенденцій розвитку особистостей різного віку та ін.. Майбутні фахівці підтвердили достатні вміння аналізувати соціально-психологічні явища, процеси, знаходити найбільш ефективні засоби вирішення психологічної задачі; діагностувати й давати практичні рекомендації з психологічних проблем тощо.

      На випускному екзамені з польської мови з методикою навчання (ФФЖз 42 група; середній бал – 4) майбутні вчителі-полоністи продемонстрували задовільне володіння усною та писемною формами польської мови, вистачальні вміння визначати та характеризувати лінгвістичні одиниці, прийнятну здатність застосовувати методику навчання польської мови на практиці. Члени ЕК, у складі доцента, в. о. завідувача кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики Анікіної І. В., викладача цієї ж кафедри Лукіної Л. Р., оцінили відповіді здобувачів як достатнього ступеня розвитку їхньої комунікативної та соціокультурної компетенції.

      Під час випускного іспиту із теорії та практики редагування (ФФЖз 32 група; середній бал – 4,5) членами ЕК, доцент, в. о. завідувача кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики Анікіна І. В., доцент цієї ж кафедри Січкар С. А., відзначено належний рівень усвідомлення здобувачами основних етапів редакційно-видавничого процесу, ґрунтовне оволодіння ними методами й прийомами редакторської роботи з текстами різних видів і жанрів, сформованості практичних навичок із методики аналізу й удосконалення змісту та форми текстових фрагментів в контексті підготовки до друку.

      За результатами оцінювання кваліфікаційних екзаменів з української мови, української та зарубіжної літератур із методиками навчання (ФФЖз 33 група; середній бал – 4; ФФЖз 32 група; середній бал – 4,5); з української мови і літератури з методиками їх навчання (ФФЖз 41 група; середній бал – 4,25; ФФЖз 42 група; середній бал – 4) члени ЕК (Анікіна І. В., доцент, в. о. завідувача кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики; Бялик О. В., професор, в. о. завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту; Розгон В. В., доцент, завідувач кафедри української мови та методики її навчання; Сивачук Н. П., професор, завідувач кафедри української літератури, українознавства та методик їх навчання; Білан Н. В., директор Синицького ліцею Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області, учитель української мови та літератури) констатували абсолютну здатність здобувачів до розуміння ключових понять із предметної галузі знань та майбутньої професійної діяльності; відзначили їхню вправність вільно володіти українською мовою, дотримуючись норм функціонування, доцільно й відносно переконливо послуговуватися різнорівневими мовними ресурсами; засвідчили потенційну спроможність випускників орієнтуватися в літературному процесі України / та світу; уміння керуватися окремими естетичними теоріями, методами, напрямами, течіями, стилями, жанрами. Інтерпретація творів художньої мови та публіцистики частково базувалася на сучасному осмисленні мистецького витвору; студенти в цілому демонстрували достатню обізнаність різних методів й методик аналізу тексту; дидактичних засад навчання української мови і літератури / зарубіжної літератури. Позитивною простежується тенденція до критичного пізнаття й оцінки вагомості новітніх досягнень філологічної науки, методичних надбань провідних учителів-практиків, авторитетних галузевих дослідників в контексті реформування освітніх галузей, Концепції НУШ тощо.

      На підставі успішного складання випускної атестації ЗВО було присвоєно відповідну професійну кваліфікацію.

      Від імені адміністрації та професорсько-викладацького складу факультету зичимо випускникам першого (бакалаврського) рівня подальшого професійного зростання й самовдосконалення, творчого розвитку та реалізації нових задумів!

       

      Інна КОЛОМІЄЦЬ

      " data-title="На фінішній прямій фахового становлення: атестація здобувачів вищої освіти заочної форми навчання">

      На фінішній прямій фахового становлення: атестація здобувачів вищої освіти заочної форми навчання

      На факультеті філології та журналістики з 10 червня до 17 червня 2025 року тривала випускна атестація для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня заочної форми навчання.

      Для проведення атестації наказом ректора університету за № 432 від 27.03.2025 року «Про затвердження складу екзаменаційної комісії (факультету філології та журналістики заочної форми навчання)» було сформовано ЕК на чолі із доцентом кафедри української мови та методики її навчання Коломієць І. І., обов’язки заступника голови ЕК виконувала професор цієї ж кафедри Коваль В. О., секретарявикладач-стажист кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики Гембарук О. В. Робота усіх членів ЕК відзначалася виваженим підходом до поставлених завдань та злагодженістю в досягненні ключової мети – об’єктивного встановлення відповідності засвоєння ЗВО рівня та обсягу знань, умінь, інших компетентностей вимогам стандартів вищої освіти за спеціальністю після завершення теоретичної та практичної частини навчання.

      Підсумкова атестація випускників ОС «Бакалавр» спеціальності 014.01 «Середня освіта. Українська мова і література» відбувалася за відповідними освітньо-професійними програмами: «Середня освіта (Українська мова і література). Спеціальна освіта»; «Середня освіта (Українська мова і література). Психологія»; «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (польська))»; «Середня освіта (Українська мова і література). Редагування освітніх видань». Усі ЗВО (у складі 25 осіб) на основі повного виконання навчального плану освітньої програми та згідно з наказами ректора університету (наказ № 1505 з/ф від 06.06.2025 р. «Про допуск до складання випускного екзамену»; наказ № 1571 з/ф від 13.06.2025 р. «Про допуск до складання кваліфікаційного екзамену») були допущені до випускної атестації у змішаному форматі.

      Упродовж екзаменаційного випробування із методик спеціальної освіти (ФФЖз 33 група; середній бал – 4) члени ЕК, у складі Малишевської І. А. –професора кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, Калиновської І. С. –доцента цієї ж кафедри, виявили достатній рівень сформованості у ЗВО теоретичних знань предметної галузі та професійної діяльності, практичних умінь застосування ними сучасних інноваційних технологій у професійній сфері спеціальної освіти, розкрили належний стан їхньої підготовки як фахівців інклюзивного навчання. Випускники довели потенційну здатність задовольняти сприятливі умови функціонування інклюзивного освітнього середовища; забезпечувати психолого-педагогічну підтримку, реабілітаційний супровід осіб із особливими освітніми потребами; уміння оперувати інструментами організації інклюзивного навчання, виховання і розвитку учнів.

      За наслідками складання випускного екзамену з теорії та методики психології (ФФЖз 41 група, середній бал – 4) члени ЕК, доценти кафедри психології Діхтяренко С. Ю., Шулдик Г. О., констатували належну теоретичну обізнаність студентів із сучасних напрямів психологічних досліджень, особливостей організації психологічного супроводу навчально-виховного процесу в закладах освіти, спеціальних форм, методів та засобів психолого-педагогічної роботи у соціальному середовищі; методики обстеження індивідуальних якостей особистості, тенденцій розвитку особистостей різного віку та ін.. Майбутні фахівці підтвердили достатні вміння аналізувати соціально-психологічні явища, процеси, знаходити найбільш ефективні засоби вирішення психологічної задачі; діагностувати й давати практичні рекомендації з психологічних проблем тощо.

      На випускному екзамені з польської мови з методикою навчання (ФФЖз 42 група; середній бал – 4) майбутні вчителі-полоністи продемонстрували задовільне володіння усною та писемною формами польської мови, вистачальні вміння визначати та характеризувати лінгвістичні одиниці, прийнятну здатність застосовувати методику навчання польської мови на практиці. Члени ЕК, у складі доцента, в. о. завідувача кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики Анікіної І. В., викладача цієї ж кафедри Лукіної Л. Р., оцінили відповіді здобувачів як достатнього ступеня розвитку їхньої комунікативної та соціокультурної компетенції.

      Під час випускного іспиту із теорії та практики редагування (ФФЖз 32 група; середній бал – 4,5) членами ЕК, доцент, в. о. завідувача кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики Анікіна І. В., доцент цієї ж кафедри Січкар С. А., відзначено належний рівень усвідомлення здобувачами основних етапів редакційно-видавничого процесу, ґрунтовне оволодіння ними методами й прийомами редакторської роботи з текстами різних видів і жанрів, сформованості практичних навичок із методики аналізу й удосконалення змісту та форми текстових фрагментів в контексті підготовки до друку.

      За результатами оцінювання кваліфікаційних екзаменів з української мови, української та зарубіжної літератур із методиками навчання (ФФЖз 33 група; середній бал – 4; ФФЖз 32 група; середній бал – 4,5); з української мови і літератури з методиками їх навчання (ФФЖз 41 група; середній бал – 4,25; ФФЖз 42 група; середній бал – 4) члени ЕК (Анікіна І. В., доцент, в. о. завідувача кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики; Бялик О. В., професор, в. о. завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту; Розгон В. В., доцент, завідувач кафедри української мови та методики її навчання; Сивачук Н. П., професор, завідувач кафедри української літератури, українознавства та методик їх навчання; Білан Н. В., директор Синицького ліцею Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області, учитель української мови та літератури) констатували абсолютну здатність здобувачів до розуміння ключових понять із предметної галузі знань та майбутньої професійної діяльності; відзначили їхню вправність вільно володіти українською мовою, дотримуючись норм функціонування, доцільно й відносно переконливо послуговуватися різнорівневими мовними ресурсами; засвідчили потенційну спроможність випускників орієнтуватися в літературному процесі України / та світу; уміння керуватися окремими естетичними теоріями, методами, напрямами, течіями, стилями, жанрами. Інтерпретація творів художньої мови та публіцистики частково базувалася на сучасному осмисленні мистецького витвору; студенти в цілому демонстрували достатню обізнаність різних методів й методик аналізу тексту; дидактичних засад навчання української мови і літератури / зарубіжної літератури. Позитивною простежується тенденція до критичного пізнаття й оцінки вагомості новітніх досягнень філологічної науки, методичних надбань провідних учителів-практиків, авторитетних галузевих дослідників в контексті реформування освітніх галузей, Концепції НУШ тощо.

      На підставі успішного складання випускної атестації ЗВО було присвоєно відповідну професійну кваліфікацію.

      Від імені адміністрації та професорсько-викладацького складу факультету зичимо випускникам першого (бакалаврського) рівня подальшого професійного зростання й самовдосконалення, творчого розвитку та реалізації нових задумів!

       

      Інна КОЛОМІЄЦЬ

      03.07.2025

      Переглядів 57