І курс
Мета педагогічної практики для студентів 1 курсу: ознайомлення з діяльністю загальноосвітнього закладу; сприяти вивченню психолого-педагогічних основ організації навчально-виховного процесу; готувати студентів до усвідомленого оволодіння професійними вміннями та навичками, необхідними для ефективної роботи в новій національній школі.
Завдання практики:
- ознайомлення з теоретичною і практичною складовими функціонування комплексу навчально-виховної роботи школи (альтернативного закладу);
- закріпити, поглибити, конкретизувати психологічні та педагогічні знання на основі ознайомлення з сучасним станом організації навчального процесу в школі;
- поглиблення зв’язку теоретичного навчання з практичною діяльністю та стимулювання до вивчення спеціальних та педагогічних дисциплін і удосконалення педагогічних здібностей;
- формування навичок організації та здійснення навчальної-виховної роботи у школі з урахуванням вікових особливостей учнів;
- формувати інтерес до педагогічної діяльності;
Звітна документація
1. Щоденник психолого-педагогічних спостережень. У щоденнику має бути:
- список учнів (форма останньої сторінки класного журналу);
- план розміщення учнів у класі;
- розклад дзвінків у школі;
- розклад уроків у класі, за яким закріплений студент;
- аналіз-характеристика відвіданих уроків.
- Матеріали для організації дозвілля (ігри, конкурси, розваги).
ІІ курс
Мета педагогічної практики студентів 2 курсу: сприяти вивченню психолого-педагогічних основ організації навчально-виховного процесу в загальноосвітніх закладах, готувати студентів до усвідомленого оволодіння професійними вміннями та навичками, необхідними для ефективної роботи в новій національній школі.
Завдання практики:
- ознайомлення з теоретичною і практичною складовими функціонування комплексу навчально-виховної роботи школи (альтернативного закладу);
- закріпити, поглибити, конкретизувати психологічні та педагогічні знання на основі ознайомлення із сучасним станом організації навчального процесу в школі;
- поглиблення зв’язку теоретичного навчання з практичною діяльністю та стимулювання до вивчення спеціальних та педагогічних дисциплін і удосконалення педагогічних здібностей;
- формування навичок організації та здійснення навчальної-виховної роботи у школі з урахуванням вікових особливостей учнів;
- формувати професійну спрямованість, інтерес до педагогічної діяльності;
вироблення індивідуального стилю діяльності в умовах активної педагогічної взаємодії;
Звітна документація.
1. Щоденник психолого-педагогічних спостережень. У щоденнику має бути:
- список учнів (форма останньої сторінки класного журналу);
- план розміщення учнів у класі;
- розклад дзвінків у школі;
- розклад уроків у класі, за яким закріплений студент.
- Індивідуальний план роботи студента-практиканта на період практики.
- Аналіз виховних заходів, які проводить як класний керівник, так і студенти-практиканти.
- Психолого-педагогічна характеристика на учня.
- Розгорнутий аналіз виховного заходу
- Одна розробка виховного заходу (виховна година).
- Відгук-характеристика на студента-практиканта з місця проходження педагогічної практики, підписаний класним керівником та завірений директором школи.
- Психолого-педагогічний аналіз уроків (15), відвіданих студентом-практикантом. Зразок аналізу уроку.
9. План-сітку виховної роботи класного керівника на семестр.
10. Звіт студента про проведену роботу під час проходження практики.
Примітка:
1. Студенти, які проходять практику за місцем проживання, представляють фото(відео)матеріали про здійснену роботу.
2. Зразки оформлення документації та допоміжні матеріали.
3. Захист педагогічної практики відбувається у формі короткої доповіді студента з подальшим обговоренням комісії.