Поділитися новиною
Освітні проєкти НУШ та «Інтелект України» в ЗЗСО: зміст, переваги, технології
Система освіти в нашій державі нині перебуває в стані структурної перебудови. Модернізуються форми організації навчання, зміст, педагогічні технології, методи. Сучасні заклади освіти потребують фахівців-професіоналів, духовно і культурно багатих, толерантних, здатних забезпечити якісну освіту маленьким громадянам України.
Зважаючи на це, 5 листопада 2024 року на лекцію з курсу «Методика навчання української літератури» були запрошені вчителі Уманської гімназії № 11 Юлія Загороднюк та Валентина Ємельянова.
Заняття проходило в змішаному форматі і розпочалося зі вступного слова доцента Любові ПАРХЕТИ, котра зауважила, що, готуючись до педагогічної практики, студенти факультету філології та журналістики чимало зусиль докладають до того, щоб зорієнтуватися в освітніх завданнях сучасної школи з різноманітними програмами з української мови та літератури. Тому лекція-зустріч із учителями-практиками, та ще й випускницями саме нашого факультету, які працюють за різними освітніми проєктами, стане у пригоді майбутнім словесникам. На занятті були присутні гарант ОПП «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (польська))» Тетяна Тищенко та гарант ОПП «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (англійська))» Тетяна Лопушан.
Юлія Загороднюк, учителька української мови і літератури вищої категорії, зосередилася на особливостях освітнього процесу з української літератури в класах, які навчаються за програмами НУШ та «Інтелект України». Вона наголосила на тому, що сучасні підручники з української літератури повністю відповідають програмам, містять різноманітні рубрики і завдання до них.
Працюючи з учнями, учитель повинен формувати компетентності, які реалізуються через наскрізні вміння: читати з розумінням, висловлювати власну думку усно й письмово, критично та системно мислити, логічно обґрунтовувати позицію, конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими людьми, бути творчим та ініціативним.
Валентина Ємельянова, учителька української мови і літератури І категорії, звернула увагу присутніх на методичні концепти уроків української мови за програмами НУШ та «Інтелект».
Оскільки вона більше працює у класах, котрі навчаються за проєктом «Інтелект України», Валентина Володимирівна познайомила слухачів із сайтами, методичними посібниками, робочими зошитами, картами знань, контрольними роботами саме для учнів, котрі здобувають освіту за цією програмою. Основою методики роботи вчителів у класах «Інтелекту» є діяльнісний підхід, тобто вони навчають через дії – виконання різноманітних вправ, завдань на логіку, спостережень за мовою, візуалізація мовних явищ тощо. Програми НУШ та «Інтелект України» пропонують також упроваджувати інтегроване та проєктне навчання, що сприяє тому, що учні отримують цілісне уявлення про світ, адже вивчають явища з погляду різних наук та вчаться вирішувати реальні проблеми за допомогою знань із різних дисциплін.
Присутні на лекції-зустрічі викладачі та студенти поставили вчителькам запитання, на які одержали ґрунтовні відповіді й практичні поради. Особливі акценти було зроблено на змінах у системі оцінювання учнів та веденні вчителями відповідної документації.
Студенти надзвичайно високо оцінили зустріч і подякували вчителям.
Ільницька Анна: «Дякую Любові Петрівні Пархеті за організацію такої цікавої зустрічі. Пані Юлія та пані Валентина змістовно та чітко розповіли нам про особливості роботи вчителя і учнів у класах Нової української школи та проєкту «Інтелект України». Було дуже цікаво дізнатися, яка різниця між цими програмами, а також про позитивні та негативні сторони кожної з них. Такі зустрічі необхідні нам, майбутнім учителям, оскільки дають можливість зрозуміти ключові аспекти та підходи в сучасній освіті, що допоможе ефективно працювати з учнями, ураховуючи їхні індивідуальні освітні потреби. Захоплені розповіді вчительок про власний досвід роботи надихають і мотивують мене до саморозвитку та ґрунтовної підготовки як фахівця».
Старинщук Ірина: «Залучення учителів-практиків до освітнього процесу в університеті, на мою думку, сприяє поглибленню теоретичних знань, одержаних під час вивчення методик навчання шкільних предметів, і готує нас до успішного проходження педагогічної практики. Зустріч була мотивувальною та інформаційно наповненою».
Люльченко Анастасія: «Зустріч була неймовірно цікавою. Нам, як майбутнім учителям української мови та літератури, необхідно знати про те, як працюють новітні системи навчання, про особливості структури підручників і зошитів для учнів, які навчаються в НУШ та «Інтелект України», та сайтів, які використовують в освітньому процесі ЗЗСО. Щиро вдячна Любові Петрівні за можливість поспілкуватися з досвідченими вчительками, одержати відповіді на питання, які неодмінно б виникли під час педагогічної практики та роботи в школі. Дякую вчителям Юлії Загороднюк та Валентині Ємельяновій за те, що щедро діляться своїм досвідом та мотивують студентів до самовдосконалення і сумлінної підготовки до вчительської праці».
Такі види академічної мобільності із закладами загальної середньої освіти сприяють удосконаленню підготовки фахівців та збагачують досвід і викладачів, і студентів.
Любов ПАРХЕТА, Тетяна ТИЩЕНКО
Переглядів 233