Дякую, ваше повідомлення відправлено!

Виникла помилка. Спробуйте ще раз!

Зв`язок з адміністратором


    Скринька довіри


      Факультет філології та журналістики

      Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

      Друк Друк
      Поділитися новиною

      Учителька має широке коло педагогічних інтересів, зокрема: використання проєктних технологій, компетентнісно орієнтованого та діяльнісного підходів у навчанні української мови,української і зарубіжної літератур, формування інфомедійної грамотності, що впроваджує в класах нової української школи.

      Під час майстерки Тетяна Петрівна продемонструвала новітні методи та прийоми навчання; інтерактивна форма заняття дала можливість працювати з аудиторією очно та онлайн. Тетяна Петрівна спонукала всіх присутніх до діяльності, ставила чимало проблемних запитань, застосовувала міжпредметні зв’язки, звертала увагу на те, як можна через них формувати різні предметні та загальні компетентності. В аудиторії панувала атмосфера співпраці й пошуку відповідей на запропоновані вчителькою завдання.

      Своїми враженнями від майстерки поділилися студенти:

       

      Анна Доценко:  Враження – чудові. Найбільше запам’яталося те, що майже всі вправи містили міжпредметні зв’язки та були спрямовані на розвиток критичного мислення. Завдання мали інтерактивний характер, що відповідає принципам НУШ. Ми із захопленням виконували роботу, обговорювали теми, висловлювали власні думки, шукали логічні зв’язки між предметами й явищами. Нам було цікаво й дуже пізнавально.

       

      Анна Сулима:   Зустріч була цікавою та пізнавальною. Було надзвичайно корисно дізнатися про новітні технології проведення уроків і на власному досвіді спробувати окремі види роботи. Отримана інформація допоможе мені ефективніше та продуктивніше проводити заняття під час подальшої практики. Дякую за досвід ).

      Вікторія Довгань: Це було неймовірно цікаво і професійно. Вчителька використовувала сучасні прийоми: «Нестандартний початок уроку», «Асоціативний ряд», «Ланцюжок ознак», «Вислови своє Я» та багато інших. Особливою родзинкою, яка робить урок цікавим,  пізнавальним, розвиває мислення учнів та формує інтерес до навчальних дисциплін, є гра. Були застосовані такі проблемні запитання: «Як числівники пов’язані з поетом?», Що спільного між ними?”, «Продовж речення», «Кубики історій».

      Тетяна Петрівна у своїй роботі активно використовує міжпредметні зв’язки, що формує в учнів розуміння того, що всі предмети пов’язані між собою і знання одного сприяє глибшому розумінню іншого. Але для цього вчитель сам повинен мати широкий світогляд і глибокі професійні знання.

      Я зрозуміла: щоб досягти успіху,  вчителеві варто добре знати своїх учнів, чим вони захоплюються, це допоможе зорієнтувати роботу на те, що подобається учням, наприклад,  якщо учень любить фізкультуру, то для розбору варто дати речення про спорт, музику – знайти пісню на слова поета, творчість якого вивчають, комп’ютерні ігри – використати гру «S.T.A.L.K.E.R.» відповідно до теми уроку. Тетяна Петрівна поділилася програмою, яка адаптована для сучасних дітей.

      На майстерці Тетяни Петрівни всі присутні були активними учасниками, а не пасивними слухачами. Я дуже вдячна Тетяні Петрівні за такий пізнавальний майстер-клас із практичними завданнями. Вкладати у здобувачів освіти знання є великою працею, освіта є міцним фундаментом формування нації, національних цінностей.

       

      Юлія Прижбило: Дуже рада, що я відвідала пару, яку провела для студентів і викладачів Тетяна Петрівна Мендусь. Це була неймовірно цікава й пізнавальна зустріч, що залишила приємне враження та спонукала до роздумів про сучасні підходи у викладанні. Учителька поділилася власними ефективними методичними прийомами, які допомагають зробити уроки живими, творчими й результативними.

      Під час заняття я занотувала багато цікавих моментів. Наприклад, прийом, за допомогою якого Тетяна Петрівна стимулює учнів краще запам’ятовувати зміст творів: використання картинок, асоціативних чисел і піктограм допомагає школярам згадувати деталі та формувати цілісне уявлення про твір чи його автора.

      Велике враження справила гра з «Кубиками історій», яка розвиває уяву, мовлення та вміння творчо мислити. Нам випала нагода спробувати створити власну фантастичну історію, і це виявилося не лише весело, а й методично цінно (не обійшлося без лексичних помилок, допоки ми не зрозуміли сенс цієї гри).

      Окремо запам’ятався прийом із пошуком асоціацій до слів через Вікіпедію: коли учні вводять слово в пошуку, переглядають пояснення й переходять за активними посиланнями на споріднені поняття. Наприклад, ми намагалися відшукати асоціації до слова «загадка» й виокремили такі лексеми: «алегорія», «етнос», «ребус». Усі повʼязані слова, які учень віднайде у Вікіпедії, допоможуть глибше зрозуміти значення нового терміну чи поняття та розвинути асоціативне мислення.

      Урок із Тетяною Петрівною став чудовим прикладом поєднання творчості, педагогічної майстерності та любові до дітей, а її професіоналізм надихає рухатися далі й знаходити нові інноваційні ідеї для роботи із учнями в перспективі.

       

      Дякуємо Тетяні Петрівні за цікаву мотивувальну зустріч! Сподіваємось, що знайомство із формами,  методами, прийомами і принципами навчання від учителів-практиків, сприятиме практичній підготовці наших здобувачів освіти і  викличе бажання рости в професії і творити свій педагогічний стиль.

       

                                                                                      Любов ПАРХЕТА

                                                                                  Тетяна ТИЩЕНКО

      Студенти факультету

      " data-title="Переймаємо перспективний досвід у найкращих">

      Переймаємо перспективний досвід у найкращих

      До освітнього процесу на факультеті філології та журналістики постійно прилучаються учителі ЗЗСО різних типів, оскільки у співпраці науковців і вчителів-словесників може якнайкраще підвищити ефективність підготовки здобувачів вищої освіти та зорієнтувати їх до запитів сучасної мовно-літературної освіти в школах, гімназіях і ліцеях.

      28 жовтня 2025 року для здобувачів ОП «Середня освіта. Українська мова і література. Мова і література (польська)» та «Середня освіта. Українська мова і література. Мова і література (англійська)» майстерку  «Діяльнісний підхід на уроках мовно-літературної освітньої галузі» провела Тетяна Петрівна Мендусь – випускниця нашого факультету, учителька української мови і літератури, зарубіжної літератури ліцею № 7 м. Гайсин Вінницької області, переможниця конкурсу «Учитель року – 2025» у номінації «Зарубіжна література», заслужений учитель України.

      Учителька має широке коло педагогічних інтересів, зокрема: використання проєктних технологій, компетентнісно орієнтованого та діяльнісного підходів у навчанні української мови,української і зарубіжної літератур, формування інфомедійної грамотності, що впроваджує в класах нової української школи.

      Під час майстерки Тетяна Петрівна продемонструвала новітні методи та прийоми навчання; інтерактивна форма заняття дала можливість працювати з аудиторією очно та онлайн. Тетяна Петрівна спонукала всіх присутніх до діяльності, ставила чимало проблемних запитань, застосовувала міжпредметні зв’язки, звертала увагу на те, як можна через них формувати різні предметні та загальні компетентності. В аудиторії панувала атмосфера співпраці й пошуку відповідей на запропоновані вчителькою завдання.

      Своїми враженнями від майстерки поділилися студенти:

       

      Анна Доценко:  Враження – чудові. Найбільше запам’яталося те, що майже всі вправи містили міжпредметні зв’язки та були спрямовані на розвиток критичного мислення. Завдання мали інтерактивний характер, що відповідає принципам НУШ. Ми із захопленням виконували роботу, обговорювали теми, висловлювали власні думки, шукали логічні зв’язки між предметами й явищами. Нам було цікаво й дуже пізнавально.

       

      Анна Сулима:   Зустріч була цікавою та пізнавальною. Було надзвичайно корисно дізнатися про новітні технології проведення уроків і на власному досвіді спробувати окремі види роботи. Отримана інформація допоможе мені ефективніше та продуктивніше проводити заняття під час подальшої практики. Дякую за досвід ).

      Вікторія Довгань: Це було неймовірно цікаво і професійно. Вчителька використовувала сучасні прийоми: «Нестандартний початок уроку», «Асоціативний ряд», «Ланцюжок ознак», «Вислови своє Я» та багато інших. Особливою родзинкою, яка робить урок цікавим,  пізнавальним, розвиває мислення учнів та формує інтерес до навчальних дисциплін, є гра. Були застосовані такі проблемні запитання: «Як числівники пов’язані з поетом?», Що спільного між ними?”, «Продовж речення», «Кубики історій».

      Тетяна Петрівна у своїй роботі активно використовує міжпредметні зв’язки, що формує в учнів розуміння того, що всі предмети пов’язані між собою і знання одного сприяє глибшому розумінню іншого. Але для цього вчитель сам повинен мати широкий світогляд і глибокі професійні знання.

      Я зрозуміла: щоб досягти успіху,  вчителеві варто добре знати своїх учнів, чим вони захоплюються, це допоможе зорієнтувати роботу на те, що подобається учням, наприклад,  якщо учень любить фізкультуру, то для розбору варто дати речення про спорт, музику – знайти пісню на слова поета, творчість якого вивчають, комп’ютерні ігри – використати гру «S.T.A.L.K.E.R.» відповідно до теми уроку. Тетяна Петрівна поділилася програмою, яка адаптована для сучасних дітей.

      На майстерці Тетяни Петрівни всі присутні були активними учасниками, а не пасивними слухачами. Я дуже вдячна Тетяні Петрівні за такий пізнавальний майстер-клас із практичними завданнями. Вкладати у здобувачів освіти знання є великою працею, освіта є міцним фундаментом формування нації, національних цінностей.

       

      Юлія Прижбило: Дуже рада, що я відвідала пару, яку провела для студентів і викладачів Тетяна Петрівна Мендусь. Це була неймовірно цікава й пізнавальна зустріч, що залишила приємне враження та спонукала до роздумів про сучасні підходи у викладанні. Учителька поділилася власними ефективними методичними прийомами, які допомагають зробити уроки живими, творчими й результативними.

      Під час заняття я занотувала багато цікавих моментів. Наприклад, прийом, за допомогою якого Тетяна Петрівна стимулює учнів краще запам’ятовувати зміст творів: використання картинок, асоціативних чисел і піктограм допомагає школярам згадувати деталі та формувати цілісне уявлення про твір чи його автора.

      Велике враження справила гра з «Кубиками історій», яка розвиває уяву, мовлення та вміння творчо мислити. Нам випала нагода спробувати створити власну фантастичну історію, і це виявилося не лише весело, а й методично цінно (не обійшлося без лексичних помилок, допоки ми не зрозуміли сенс цієї гри).

      Окремо запам’ятався прийом із пошуком асоціацій до слів через Вікіпедію: коли учні вводять слово в пошуку, переглядають пояснення й переходять за активними посиланнями на споріднені поняття. Наприклад, ми намагалися відшукати асоціації до слова «загадка» й виокремили такі лексеми: «алегорія», «етнос», «ребус». Усі повʼязані слова, які учень віднайде у Вікіпедії, допоможуть глибше зрозуміти значення нового терміну чи поняття та розвинути асоціативне мислення.

      Урок із Тетяною Петрівною став чудовим прикладом поєднання творчості, педагогічної майстерності та любові до дітей, а її професіоналізм надихає рухатися далі й знаходити нові інноваційні ідеї для роботи із учнями в перспективі.

       

      Дякуємо Тетяні Петрівні за цікаву мотивувальну зустріч! Сподіваємось, що знайомство із формами,  методами, прийомами і принципами навчання від учителів-практиків, сприятиме практичній підготовці наших здобувачів освіти і  викличе бажання рости в професії і творити свій педагогічний стиль.

       

                                                                                      Любов ПАРХЕТА

                                                                                  Тетяна ТИЩЕНКО

      Студенти факультету

      31.10.2025

      Переглядів 96