- Факультет філології та журналістики - https://ff.udpu.edu.ua -

Перша педагогічна практика

2 листопада 2021 року на факультеті української філології відбулася настановча конференція з виробничої (педагогічної) практики з фахових дисциплін (пробні уроки) для здобувачів вищої освіти ОС «Бакалавр» ІV курсу та керівників-методистів. Зібрання відбулося на платформі  Google Мееt.

[1]

Конференцію відкрила заступник декана з практичної підготовки Л. П. Пархета. Привітавши студентів, Любов Петрівна наголосила, що метою практики є оволодіння студентами сучасними методами і формами організації навчально-виховного процесу в закладах середньої освіти, формування в них на основі набутих у вищому навчальному закладі знань із основних фахових дисциплін, практичних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень у реальних для професійної діяльності умовах.

На конференції здобувачі вищої освіти та керівники Н. І.  Зарудняк, Т. І. Жила , І. С. Гонца та Т. М. Тищенко були ознайомлені з програмою педагогічної практики та особливостями її перебігу в умовах, коли різні навчальні заклади працюють у різних формах, відповідно до епідеміологічної ситуації.

Т. М. Тищенко привітала студентів із першою педагогічною практикою з фаху. Вона зауважила, що практика з фахових методик є дуже важливою для майбутнього вчителя, бо саме вона дає перше серйозне усвідомлення себе як майбутнього фахівця, оголює проблеми підготовки до роботи за фахом і прогнозує результати майбутньої тривалої педагогічної практики.

[2]

[3]

Учитель української мови завжди в авангарді освіти і культури в нашій країні. Тільки йому доручають міжнародні конкурси імені Петра Яцика, Тараса Шевченка, тільки ЗНО з української мови складають усі без винятку одинадцятикласники. Отже, все те, чого навчили вас під час курсів «Методика навчання української літератури», «Методика навчання української мови», має бути апробовано на практиці і з кожною практикою вдосконалюватись і сприяти виробленню власного портрета вчителя. Можна багато читати настанов, розповідати із власного досвіду, як зацікавити учнів читати літературу чи бачити й чути мовні явища, як утримувати дисципліну в класі тощо, але запам’ятайте: учень повинен бути насамперед замотивованим і йому повинно бути цікаво на ваших уроках. Для цього треба бути а) фахівцем у своїй галузі; б) сучасним і активним; в) позитивним; г) українським; г) бути на одній хвилі з учнем; д) мати почуття гумору; е) те, що нам заважає працювати, використати на свою користь. Усі гаджети мають працювати на нас, учителів української мови та літератури. Створюючи меми про письменників, можна вивчати їхню біографію, створюючи меми про героїв творів, просто прочитати твір чи виконати його аналіз, а для вивчення орфографії чи синтаксису  в поміч вам усі соціальні мережі.

У цьому році переможцем конкурсу Global Teacher Prize Ukraine став молодий учитель саме української мови та літератури Артур Пройдаков. У нього всі учні складають ЗНО на 190+. Він має блоги на різних каналах соціальних комунікацій, і саме це допомагає йому формувати мовно-літературні компетентності учнів. Поцікавтесь його досвідом, і ви побачите, що технології, про які ми з вами говорили під час вивчення методик, працюють. Головне – ваше бажання, горіння справою і творче ставлення до професії.

Бажаю вам одержати задоволення від практики, роздмухати яскравіше професійні іскорки й утвердитися у правильності професійного вибору.