- Факультет філології та журналістики - https://ff.udpu.edu.ua -

Перші кроки у професію

Листопад – чудесна осіння пора, оспівана митцями, трішки дощова й меланхолійна, але із присмаком золотої магії осені та іноді навіть сріблом зими.

[1]

У цей час прийнято запасатись парасольками, теплою кавою, гарним настроєм, а студентам-філологам четвертого курсу ще й багажем знань, доброзичливістю, наполегливістю й терпінням. Адже саме в листопаді наші четвертокурсники мають змогу пірнути у вир шкільного життя та хоч трохи відчути на собі, що ж таке бути вчителем.

[2]

Студенти 41 і 43 груп під керівництвом заступника декана з педагогічної практики доц. Л. П. Пархети  мали змогу пройти виробничу практику з фахових методик в Уманській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №4. Дізнатися декілька «секретиків» учительської майстерності допомагали студентам прекрасні вчителі-наставники, зокрема Юлія Володимирівна Лобунцова, Тетяна Василівна Суворова, Інна Михайлівна Трохименко, Ірина Станіславівна Врачинська, Аліна Олександрівна Рюміна. Наші студенти радо поділилися своїми враженнями від практики: [3]

«Я трішки хвилювалась, хотілось, аби все пройшло на 150%, але потрібно відразу себе налаштувати, що такого просто не буває. Завжди можуть виникнути якісь непередбачувані обставини. Головне – бути готовою гідно їх зустріти. Але ж усі ці незначні труднощі не можуть затьмарити той позитивний бік нашої практики у школі! Це треба відчути на собі…», – Анастасія Кириленко, студентка 43 групи.

[4]

«Вдячна своєму вчителеві-наставнику Ірині Станіславівні! У мене були п’яті класи, дуже сподобалася їхня допитливість та активність. Такий досвід неможливо ні з чим порівняти!», – Марія Тинкован, студентка 41 групи.

«Свої перші уроки я проводила для восьмих класів, емоції переповнювали мене, але віра у свої уміння та навички допомогла зібратися! У школі було створено всі умови для проходження практики. Моїм наставником була Юлія Володимирівна – учителька української мови й літератури. Відвідавши її уроки, я дійшла висновку, що вона має високу фахову й методичну підготовку. Юлія Володимирівна налаштувала мене на потрібну атмосферу. Я була задоволена класом, адже він вільно володів набутими знаннями. Поринувши у шкільне життя, я знов переконалася, що обрала професію, яка надихає! Цей досвід знадобиться нам під час роботи у школі», – Олена Якимчук, студентка 43 групи.

«Отримала багато нових позитивних вражень. Хотілось донести учням-шестикласникам нову інформацію, зацікавити їх, налаштувати на роботу. Результатом я задоволена, але нам усім є до чого прагнути», – Олена Казанцева, 41 група. [5]

Після проведених уроків ми ретельно їх аналізували з учителями-наставниками та методистом. Саме така форма роботи допомагала нам ураховувати всі аспекти методичної роботи з учнями. [6]

Практика у школі – це надзвичайний досвід, який неможливо забути. Вона дає змогу практично застосувати всі набуті в університеті знання, поспілкуватися з дітьми, провести перші у своєму житті уроки – все це сприятиме майбутній реалізації наших здібностей у професійній сфері.

[7]