Поділитися новиною
Підсумкова атестація здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
Підсумкова атестація – відповідальний етап навчання для кожного здобувача вищої освіти, оскільки вона має на меті визначити фактичну відповідність підготовки студентів вимогам освітніх програм та перевірку оволодіння ними матеріалом навчального плану.
Відповідно до наказу ректора УДПУ за № 431 о/д від 27.03.2025 р. «Про затвердження складу ЕК факультету філології та журналістики (денної форми навчання)» була створена ЕК у складі: Голова ЕК – Пархета Любов Петрівна, заступник голови ЕК – Гонца Ірина Семенівна, секретар ЕК – Яценко Лариса Миколаївна.
Організація і робота Екзаменаційної комісії здійснювалися у повній відповідності з усіма чинними нормативними документами, за якими Екзаменаційна комісія оцінює рівень науково-теоретичної і практичної підготовки випускників, вирішує питання про здобуття першого освітнього рівня, присвоєння відповідної кваліфікації та видачу документа про вищу освіту.
Екзаменаційна комісія провела атестацію випускників першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, денної форми навчання факультету філології та журналістики, що навчалися за Освітніми програмами: «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (польська))». «Середня освіта Українська мова і література. Мова і література (англійська))». «Середня освіта (Українська мова і література). Психологія». «Середня освіта (Українська мова і література). Редагування освітніх видань». «Середня освіта (Українська мова і література). Спеціальна освіта».
Атестація випускників першого (бакалаврського) рівня денної форми навчання на факультеті філології та журналістики проводилася у змішаному форматі. Переважна більшість студентів (54 особи) працювали дистанційно в режимі відеоконференції на платформі Google meet з дотриманням усіх чинних вимог, решта – 11 здобувачів, складали екзамени в очній формі.
Розпочалася атестація з випускних екзаменів із теорії та практики польської мови з методикою навчання (34 гр.) та з польської мови з методикою навчання (41 гр.). Результати цього екзамену: складали – 12 здобувачів (середній бал 4).
Випускний екзамен з теорії та практики англійської мови з методикою навчання (35 гр.) та з англійської мови з методикою навчання (42 гр.) складали 30 студентів (середній бал 4,2).
Завдання до випускних екзаменів з польської та англійської мов з методикою навчання складалися з трьох компонентів: теоретичних питань польської та англійської мови; практичних аспектів мов; методики викладання польської та англійської мов.
Перший компонент випускного екзамену спрямований на виявлення рівня сформованості комунікативної компетенції на основі набутих мовних навичок: фонетичних, лексичних, граматичних. Другий аспект випускного екзамену виявляє фахові вміння й навички здобувачів у застосуванні мовних одиниць польської та англійської мови. Третій компонент – націлений на виявлення міри засвоєння теоретичних знань з методики навчання польської та англійської мов майбутніми вчителями та на визначення рівня їх професійно-методичних навичок.
Випускний екзамен із методик спеціальної освіти складали 11 студентів (36 гр.) (середній бал 4,2). Випускний екзамен з теорії і методики психології складали 11 здобувачів ( (середній бал 4,2).
Випускники з’ясовували завдання, які відносяться до загальної та вікової психології, методики роботи практичного психолога, психодіагностики, психологічного консультування, психології девіантної поведінки, історії психології. Випускний екзамен з теорії і методики психології показав, що студенти засвоїли теоретичні знання, виявили уміння і навички їх практичного застосування.
Під час складання екзамену із методик спеціальної освіти студенти показали гарні знання з досить важливих та складних тем, котрі вони зможуть застосувати в роботі з дітьми з ООП, в класах з інклюзивним навчанням та в спеціальних освітніх закладах.
Кваліфікаційний екзамен з української мови, української та зарубіжної літератур із методиками навчання та комплексний кваліфікаційний екзамен з української мови і літератури з методиками їх навчання складали 65 здобувачів освіти першого (бакалаврського) рівня. Із них 23 % склали на «відмінно», 73,8 % на «добре», 3 % на «задовільно». Абсолютна успішність становить 100%, якісна успішність – 96,9 %, середній бал – 4,2. 9 здобувачів освіти першого(бакалаврського) рівня вищої освіти здобули диплом з відзнакою.
Завдання для комплексного кваліфікаційного екзамену містили питання теоретичні й практичні з української мови, української та зарубіжної літератур, методики навчання української мови, методики навчання української літератури та педагогіки.
ЕК провела комплексний екзамен, при оцінюванні відповідей здобувачів брали до уваги рівень теоретичної, наукової та практичної підготовки студентів, вільне володіння матеріалом, чіткість відповіді на питання, володіння текстами художніх творів, вміння аргументувати, робити висновки.
Результати комплексного кваліфікаційного екзамену доводять, що переважна більшість студентів оволоділи необхідними теоретичними знаннями з української мови та літератури з методиками їх навчання. На основі цих знань у них сформувалися необхідні фахові та предметні компетентності й виробилися вміння та навички, які вони застосовували у процесі практичної підготовки та під час складання екзамену.
Під час підсумкової атестації Екзаменаційна комісія працювала злагоджено і одностайно відзначила належний рівень підготовки фахівців у галузі філологічної освіти на факультеті філології та журналістики, однак, рекомендує і надалі здійснювати системний підхід до підвищення рівня теоретико-методичних знань, фахових компетентностей та когнітивних навичок майбутніх учителів-філологів.
Випускникам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти бажаємо не зупинятись на досягнутому, а продовжувати вдосконалюватись, здобуваючи другий (магістерський) рівень, працювати самовіддано, бо саме таких фахівців потребують сучасні заклади загальної середньої освіти.
Любов ПАРХЕТА
Переглядів 63