Поділитися новиною
Практика зустрічає теорію (історія однієї лекції)
Відвідування уроку української мови в 6 класі (учителя-методиста української мови і літератури вищої категорії Оксани Василівни Прокопенко) за програмою «Інтелект» стало надзвичайно корисним для студентів ІІІ курсу спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) ОС бакалавр в рамках лекції (доктора педагогічних наук, професора кафедри української мови та методики її навчання УДПУ імені Павла Тичини Тетяни Володимирівни Григоренко) на тему «Технології інтерактивного навчання на уроках української мови» з ОК «Технології сучасного уроку української мови» на базі Уманського ліцею №3 Уманської міської ради Черкаської області.
Майбутні учителі української мови та літератури мали можливість поспостерігати за методикою викладання, побачити на практиці, як учитель реалізує сучасні підходи до навчання української мови. Студенти ознайомилися з підручниками, робочими зошитами та іншими дидактичними матеріалами, що використовуються в програмі «Інтелект»; спостерігали за різноманітними формами роботи на уроці (індивідуальна, парна, групова), використанням інтерактивних методів.
Тетяна Володимирізна зі студентами проаналізували взаємодію вчителя й учнів, оцінили стиль спілкування Оксани Василівни, ефективність різних типів запитань, способів мотивації, а також поспостерігали за психологічними особливостями шестикласників, їхніми інтересами та потребами в навчанні.
Такі лекції сприяють заглибленню у практичну діяльність сучасного вчителя, ознайомленню із сучасними підходами до викладання української мови. Здобувачі мали можливість побачити, як змінюється підхід до викладання рідної мови в сучасній школі, зрозуміти важливість розвитку мовленнєвих умінь (спостерігали за тим, як на уроці формуються вміння говоріння, читання, письма). Студенти могли оцінити ефективність використання різних технологій та побачити, як сучасні технології допомагають у навчанні української мови, а також в реальному часі поспостерігати за тим, як на уроці формується любов та повага до рідної мови, до мовної культури.
Яка ж практична цінність таких спільних лекцій для майбутніх учителів української мови та літератури? Ознайомилися з програмою «Інтелект», навчально-методичним забезпеченням уроку. Спостерігали за різними аспектами уроку. Звернули увагу на структуру уроку, методи навчання, взаємодію вчителя й учнів, використання дидактичних матеріалів. Фіксували ключові моменти уроку, цікаві ідеї, запитання, які виникли під час спостереження. Після відвідування уроку проаналізували побачене, порівняли з теоретичними знаннями, зробили висновки.
Щиро дякуємо стейкхолдерам – дирекції школи – за надану можливість відвідати урок української мови та провести спільну лекцію. Це був дуже цікавий та пізнавальний досвід для студентів. Учительська майстерність Оксани Василівни та захопливі методи навчання справили на студентів велике враження. Сподіваємося, що отримані знання будуть корисними для їхнього зростання.
«Урок української мови в 6 класі був дуже цікавим та пізнавальним. Учитель добре пояснив новий матеріал, використовуючи приклади, що допомогли краще зрозуміти правила. Учні активно брали участь у обговоренні та виконанні завдань, що сприяло закріпленню знань. Заняття було динамічним і корисним для розвитку мовних навичок». Софія Сафонова.
«Було дуже цікаво спостерігати за роботою вчителя, взаємодія з дітьми доволі пізнавальна для роботи на практиці, мені все сподобалося. А ще досить цікавою є лекція із залученням практиків – це відмінна можливість поглибити свої знання, отримати нові навички та розширити світогляд». Аліна Кашнер.
«Хочу висловити щиру вдячність, що була можливість доєднатися онлайн та дізнатися для себе щось нове та цікаве на майбутнє. Урок проведено високопрофесійно: матеріал подано зрозуміло, методи навчання зацікавлюють учнів, атмосфера на уроці сприяла активному залученню дітей. Завдяки професійній підготовці й енергії вчителя учні не тільки здобувають знання, а й розвивають інтерес до навчання. Цікавою була лекція із залученням учителя-практика – це особливий формат навчання, який поєднує теоретичні знання та практичний досвід». Еріка Довгань.
Тетяна ГРИГОРЕНКО
Переглядів 57