Дякую, ваше повідомлення відправлено!

Виникла помилка. Спробуйте ще раз!

Зв`язок з адміністратором


    Скринька довіри


      Факультет філології та журналістики

      Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

      Друк Друк
      Поділитися новиною
      «Дитяча література» належить до обов’язкових дисциплін, які викладаються для здобувачів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта, предметної спеціальності 014.01 Українська мова і література. За навчальними планами на  її вивчення передбачено 3 кредити за ECTS (90 годин). Ця начальна дисципліна є важливою у підготовці майбутніх учителів-словесників, оскільки доповнює  курси історії української та зарубіжної літератури і допомагає студентам-філологам засвоїти фактичні знання з пропедевтичного курсу літератури, основою якого є твори власне дитячої літератури, які залишаються поза увагою названих вище дисциплін. Ці твори вивчаються за шкільними програмами із української та зарубіжної літератури у 5-8 класах або ж пропонуються у списках для додаткового читання чи факультативного опрацювання.

       

      У середній школі важливо сформувати уявлення про читання як соціокультурну практику, важливий елемент повсякдення школярів. Тому літературні твори мають відповідати очікуванням сучасної молоді, яка живе в динамічному інформаційному світі. Нинішні учні перебувають у полоні віртуального середовища, якому притаманна «кліповість», «клаптиковість», фрагментарність. Зрештою, сучасне життя постає світом «коротких» повідомлень, швидкоплинних новин. Не лише дитині, а й дорослому непросто розібратися в інформаційному світі сьогодення. Тому майбутнім учителям-словесникам важливо навчити школярів читати, допомогти їм усвідомити, що читання – запорука успішного становлення в житті, чинник саморозвитку впродовж життя. Читання – не марнування часу, а можливість здобути безцінний психологічний, соціокультурний, зрештою, життєвий досвід.

      Сучасна дитяча література формується під впливом сильних соціальних змін і нового світовідчуття. Вона різнохарактерна та поліфункціональна, оскільки виступає одночасно складовою літературного, культурного та навчально-виховного процесів. Нині дитяча література активно досліджується, тому що вимагає переосмислення окремих тем, модернізації підходів, зруйнування стереотипів. Зважаючи на це, кафедрою української літератури, українознавства та методик їх навчання щороку проводиться регіональний науково-практичний семінар  «Література для дітей і дитяче читання у контексті сучасної літературної  освіти», де розглядаються різні актуальні питання. (До прикладу: текст для дітей в міжкультурному контексті; педагогічний інструментарій аналізу дитячої літератури; дитяча література української діаспори; література рідного краю для дітей; соціальні аспекти читання).

       

      Дві випускниці нашого факультету стали відомими дитячими письменниками.

      Марина  Павленко. В її творчому доробку є поетичні і прозові твори. Основна тематика творів –  зображення своєрідного життя дітей та підлітків.  Твори письменниці вивчаються в школі. Навчальна програма з української літератури для 5 – 9 класів ЗЗСО пропонує для вивчення окремі  твори  Марини  Павленко.  У  7  класі  пропонується вивчення  «Русалоньки  із  7-В,  або  прокляття  роду  Кулаківських»,  а  серед додаткової  літератури  для  читання  рекомендовані  такі  твори:  Про  Павла Тичину, Василя Симоненка, Василя Стуса, Ірину Жиленко та ін. (серія «Життя видатних  дітей»),  «Русалонька  із  7-В  проти  Русалоньки  з  Білокрилівського лісу»,  «Русалонька  із  7-В.  В  тенетах  лабіринту»,  «Русалонька  із  7-В  та загублений у часі (Кн. 2)», «Русалонька із 7-В плюс дуже морська історія», «Миколчині історії» (для учнів 7 класу); «Моя класнюча дівчинка» (для учнів 9 класу).

       

       

       

      Оксана Лущевська. Дитяча письменниця, перекладачка, докторка наук у галузі освіти, акцент – дитяча література (Університет Джорджії, США). Співзасновниця блогу про сучасну дитячу літературу  «Казкарка». Ініціаторка проекту «Крок уперед: Глобалізуємось разом із українсько-англійськими книжками-картинками». Оглядачка колонки «How Does This Translate» (USBBY, 2013 – 2016). У творчому доробку Оксани Лущевської – понад три десятки дитячих та підліткових книжок для читачів різного віку. Книжки Оксани постійно потрапляють до списків найкращої української сучасної літератури, яку експерти радять для юних читачів, а також – до списків найбільш читаних книжок в українських дитячих бібліотеках.

      Вступайте на спеціальності факультету філології та журналістики! Отримайте якісні знання та реалізуйте свій творчий потенціал!

      Людмила Новаківська

      " data-title="Роль курсу «Дитяча література» в підготовці вчителя-словесника">

      Роль курсу «Дитяча література» в підготовці вчителя-словесника

      “Дитяча література” як філологічна дисципліна відіграє важливу роль у підготовці вчителя-словесника для роботи в загальноосвітній школі. Дитяча література посідає одне з чільних місць серед проблем інкультурації дитини, оскільки вона надає можливості прищеплювати культурні вартості молодому поколінню. У системі філологічної освіти цей курс посідає особливе місце, адже знайомить студентів із основними творами українських та зарубіжних письменників, які вони повинні донести до учнів середніх класів. Ця дисципліна має пізнавальне, розвивальне та виховне значення. Курс передбачає розгляд творів, здатних упливати на процес морально-етичного й духовного розвитку дітей; вивчення історії дитячої літератури від моменту її зародження до сучасності; удосконалення у майбутніх фахівців теоретико-літературних понять, необхідних для цілісного аналізу творів дитячої літератури. Курс орієнтує вивчення творів дитячої літератури у площину загальнолітературних, художньо-естетичних проблем. Специфіка сучасного історичного моменту зумовлює специфіку курсу «Дитяча література», скерованого на формування в майбутніх учителів широкого погляду на завдання і місце літератури в житті сучасної дитини. Художнє слово збагачує дитину досвідом, сприяє вихованню естетичних смаків, а в старшому віці – формуванню високих духовних цінностей.

       

       

      «Дитяча література» належить до обов’язкових дисциплін, які викладаються для здобувачів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта, предметної спеціальності 014.01 Українська мова і література. За навчальними планами на  її вивчення передбачено 3 кредити за ECTS (90 годин). Ця начальна дисципліна є важливою у підготовці майбутніх учителів-словесників, оскільки доповнює  курси історії української та зарубіжної літератури і допомагає студентам-філологам засвоїти фактичні знання з пропедевтичного курсу літератури, основою якого є твори власне дитячої літератури, які залишаються поза увагою названих вище дисциплін. Ці твори вивчаються за шкільними програмами із української та зарубіжної літератури у 5-8 класах або ж пропонуються у списках для додаткового читання чи факультативного опрацювання.

       

      У середній школі важливо сформувати уявлення про читання як соціокультурну практику, важливий елемент повсякдення школярів. Тому літературні твори мають відповідати очікуванням сучасної молоді, яка живе в динамічному інформаційному світі. Нинішні учні перебувають у полоні віртуального середовища, якому притаманна «кліповість», «клаптиковість», фрагментарність. Зрештою, сучасне життя постає світом «коротких» повідомлень, швидкоплинних новин. Не лише дитині, а й дорослому непросто розібратися в інформаційному світі сьогодення. Тому майбутнім учителям-словесникам важливо навчити школярів читати, допомогти їм усвідомити, що читання – запорука успішного становлення в житті, чинник саморозвитку впродовж життя. Читання – не марнування часу, а можливість здобути безцінний психологічний, соціокультурний, зрештою, життєвий досвід.

      Сучасна дитяча література формується під впливом сильних соціальних змін і нового світовідчуття. Вона різнохарактерна та поліфункціональна, оскільки виступає одночасно складовою літературного, культурного та навчально-виховного процесів. Нині дитяча література активно досліджується, тому що вимагає переосмислення окремих тем, модернізації підходів, зруйнування стереотипів. Зважаючи на це, кафедрою української літератури, українознавства та методик їх навчання щороку проводиться регіональний науково-практичний семінар  «Література для дітей і дитяче читання у контексті сучасної літературної  освіти», де розглядаються різні актуальні питання. (До прикладу: текст для дітей в міжкультурному контексті; педагогічний інструментарій аналізу дитячої літератури; дитяча література української діаспори; література рідного краю для дітей; соціальні аспекти читання).

       

      Дві випускниці нашого факультету стали відомими дитячими письменниками.

      Марина  Павленко. В її творчому доробку є поетичні і прозові твори. Основна тематика творів –  зображення своєрідного життя дітей та підлітків.  Твори письменниці вивчаються в школі. Навчальна програма з української літератури для 5 – 9 класів ЗЗСО пропонує для вивчення окремі  твори  Марини  Павленко.  У  7  класі  пропонується вивчення  «Русалоньки  із  7-В,  або  прокляття  роду  Кулаківських»,  а  серед додаткової  літератури  для  читання  рекомендовані  такі  твори:  Про  Павла Тичину, Василя Симоненка, Василя Стуса, Ірину Жиленко та ін. (серія «Життя видатних  дітей»),  «Русалонька  із  7-В  проти  Русалоньки  з  Білокрилівського лісу»,  «Русалонька  із  7-В.  В  тенетах  лабіринту»,  «Русалонька  із  7-В  та загублений у часі (Кн. 2)», «Русалонька із 7-В плюс дуже морська історія», «Миколчині історії» (для учнів 7 класу); «Моя класнюча дівчинка» (для учнів 9 класу).

       

       

       

      Оксана Лущевська. Дитяча письменниця, перекладачка, докторка наук у галузі освіти, акцент – дитяча література (Університет Джорджії, США). Співзасновниця блогу про сучасну дитячу літературу  «Казкарка». Ініціаторка проекту «Крок уперед: Глобалізуємось разом із українсько-англійськими книжками-картинками». Оглядачка колонки «How Does This Translate» (USBBY, 2013 – 2016). У творчому доробку Оксани Лущевської – понад три десятки дитячих та підліткових книжок для читачів різного віку. Книжки Оксани постійно потрапляють до списків найкращої української сучасної літератури, яку експерти радять для юних читачів, а також – до списків найбільш читаних книжок в українських дитячих бібліотеках.

      Вступайте на спеціальності факультету філології та журналістики! Отримайте якісні знання та реалізуйте свій творчий потенціал!

      Людмила Новаківська

      31.07.2024

      Переглядів 274