До заходів, приурочених святкуванню Дня науки, 15 травня 2014 року в межах роботи науково-методичного центру «Формування національно-мовної особистості в умовах неперервної освіти» відбулася Загальноуніверситетська науково-практична конференція «Розвиток національно-мовної особистості в сучасному освітньому просторі». У науковому заході взяли участь представники факультетів української філології, початкової освіти, дошкільної та корекційної освіти.
Відкрила конференцію директор науково-методичного центру, доктор педагогічних наук, професор Лідія Іванівна Мамчур, наголосивши, що формування мовної особистості – важливий напрям сучасної лінгводидактики.
З вітальним словом до учасників конференції звернулася проректор з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Олена Олександрівна Ярошинська.
Напрями роботи конференції були спрямовані в русло актуальних питань розвитку національно-мовної особистості та передбачали розв’язання таких завдань:
- Розвиток національно-мовної особистості: ретроспективний огляд і сучасний стан.
- Компетентнісний підхід до мовно-літературної освіти.
- Пріоритетні напрями сучасної лінгвістики.
- Культуромовні особливості фонетичного, лексичного, граматичного рівнів української мови.
- Традиції та інноватика вітчизняної і зарубіжної лінгводидактики.
Активними учасниками конференції були викладачі та студенти факультету української філології. Варто відзначити наукові доповіді викладачів: Зелінської Оксани Юріївни, кандидата філологічних наук, доцента кафедри української мови та методики її викладання «Історія української літературної мови як основа формування національно-мовної особистості»;
Григоренко Тетяни Володимирівни, директора Наукової бібліотеки, кандидата філологічних наук, доцента кафедри практичного мовознавства «Концептуальна картина світу в мовній свідомості особистості»;
Снігур Інни Михайлівни, старшого викладача кафедри української літератури та українознавства «Українська народна риторика та її вплив на формування мовленнєвої культури студента-філолога».
Цікавими були виступи студентів Ребрій Марини, Тишко Катерини, Коржинецької Наталії.
Загалом учасниками наукового зібрання порушено гострі питання реформування мовної освіти, що зумовлюють потребу в учителях нової формації, які здатні впевнено діяти у різнотипних професійних педагогічних ситуаціях, володіти різними техніками комунікації, мати розвинене творче мислення, інноваційну культуру, спроможні генерувати новітні ідеї. Тому в ухвалі конференції зазначено про необхідність пошуків та реалізації оптимальних шляхів формування мовної особистості як наріжного завдання сучасної освітньої політики в державі.