Поділитися новиною
За кулісами літературного тексту, або Новини з курсів підвищення кваліфікації вчителів
Нещодавно свої сертифікати про закінчення курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників отримала чергова група вчителів. Серед іншого, вчителі пройшли й курс з української літератури, а саме – «За кулісами літературного тексту (художній твір і його інтерпретації)», які проводили доцентки кафедри української літератури, українознавства та методики їх навчання Тетяна Володимирівна Лопушан і Марина Степанівна Павленко.
На заняттях Тетяни Володимирівни слухачі мали нагоду ознайомитися з актуальними проблемами застосування в шкільній практиці сучасних методологічних стратегій аналізу класичних художніх текстів. Зокрема, курсанти виявили інтерес до розкриття складників авторської міфологічної парадигми роману В. Підмогильного «Місто» та новел М. Хвильового «Я (Романтика)» і «Кіт у чоботях». Надзвичайно актуальними, як на сьогодні, виявилися спостереження з прозовим доробком У. Самчука та М. Стельмаха в контексті українських постколоніальних студій. Варто зауважити, що не менш важливим за суто наукові моменти під час проведення занять з учителями-практиками, став обмін власним досвідом слухачів, серед яких виявилося чимало випускників нашого факультету.
На заняттях Марини Степанівни слухачі також ділилися власним досвідом. А після того були спроби подивитись на ті самі тексти зовсім з іншого боку, прочитати їх «проти шерсті», як мовлять деконструктивісти. І в результаті учасники процесу приходили до вельми несподіваних, часом і цілком протилежних висновків. Так були «деконструйовані» деякі «програмні» твори Лесі Українки, М. Коцюбинського, В. Винниченка, В. Стефаника, навіть усім відомі «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника і «Маруся Чурай» Ліни Костенко.
Марина Степанівна акцентувала на тому, що, крім урахування епохи, в яку було написано текст, сьогодні дуже важливо накладати сучасне бачення і подавати дітям обидва ці аспекти.
Курси пройшли цікаво, корисно і плідно для всіх учасників процесу.
Переглядів 254