Скринька довіри

    Ваше ім'я (обов'язково)

    Тема

    Ваше повідомлення

    uk Українська

    Факультет української філології

    Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

    Друк Друк
    Поділитися новиною

     

    На підготовчому етапі до фольклорної практики здобувачі вищої освіти вивчили курс фольклору у проф. Наталії Петрівни Сивачук, розпочали пошуково-дослідницьку діяльність у студентському науковому товаристві імені Хрисанфа Ящуржинського, яким вона керує.

     

    Під час основного етапу фольклорної практики здобувачі вищої освіти досліджували фольклорну спадщину свого населеного пункту або ж фольклорний світ одного респондента, який володіє багатою фольклорною пам’яттю (як-от, на фото Яна Пастушенко проводить пошукову роботу з   респонденткою  Раїсою Анатоліївною Штукою, жителькою сел. Ємилівка Голованівського району Кіровоградської області).

     

    На підсумковому етапі (захисті) вони звітували про результати своєї пошуково-дослідницької роботи. У своїх звітах здобувачі вищої освіти найперше відзначили, що в процесі фольклорної практики вони мали гарну нагоду: побачити сучасний стан усної народної творчості, усвідомити її значення в житті людини; визначити специфіку побутування фольклору в певному регіоні, населеному пункті; встановити причини, що впливають на деформацію нашої фольклорної традиції.

    Виступи здобувачів вищої освіти містили коротку історію їхнього села (селища, міста), вірші місцевих жителів про нього, версії щодо походження його назви, інформацію про фольклор різних жанрів, який їм вдалося записати, та цікаві фольклорно-етнографічні відомості (про народне житло, їжу, вбрання, ремесла та промисли, народне мистецтво та ін.).

     

    Матеріали практики здобувачі вищої освіти доповнили додатками (старими світлинами; сучасними фотографіями грамот, дипломів, інших нагород респондентів;  виробів (вишиваних, дерев’яних та ін.), виготовлених руками респондентів; статей із газет / журналів про село; сімейних реліквій і ін.). Напр., на першому фото вбрання дівчат с. Родниківка Уманського району Черкаської області, на другому – молода з дружкою з с. Широке Барського району Вінницької області).

    У ході практики здобувачі вищої освіти не забували проводити чітку паспортизацію фольклорного твору чи іншого записаного фольклорно-етнографічного матеріалу, подавати біографії респондентів села.

    Згідно з методикою записування фольклору, всі тексти фіксували дослівно. Потім упорядковували й оформляли зібраний матеріал. Він поповнить архів науково-дослідної лабораторії «Проблеми підготовки студентів-філологів до українознавчої роботи в школі» (керівник – проф. Н. П. Сивачук) і стане основою для подальших наукових досліджень із фольклору та етнографії.

    Наталія Петрівна підбила підсумки фольклорної практики, висловила слова вдячності і практикантам, і їхнім керівникам, відзначила важливість їхньої збирацько-дослідницької справи й закликала до її продовження.

    Щиро віримо в те, що зібраний фольклор буде «жити» у  фольклорній пам’яті здобувачів вищої освіти, що вони передадуть його своїм дітям і внукам, своїм вихованцям! А відтак і не зникне народна співоча традиція українців!

    Усіх, хто разом із нами дбає про збереження народного минулого, усної народної творчості, запрошуємо на факультет української філології! Тут ви станете справжнім фахівцем-філологом, переконаєтеся в неабиякій цінності збирацько-пошукової українознавчої роботи та набудете усіх необхідних компетентностей для її успішного проведення!

     

    « of 5 »
    " data-title="Захист фольклорної практики">

    Захист фольклорної практики

     

     

    Нещодавно відбувся захист фольклорної практики здобувачами вищої освіти І курсу (Освітні програми: Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (польська)); Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (англійська); Середня освіта (Українська мова і література). Психологія). На захисті були присутні кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри української літератури, українознавства та методик їх навчання Наталія Петрівна Сивачук, керівники фольклорної практики кандидати педагогічних наук, доценти Валентина Анатоліївна Гончарук, Олександр Михайлович Санівський, Віта Григорівна Кириченко, а також інші викладачі українознавчих дисциплін цієї кафедри.

     

    На підготовчому етапі до фольклорної практики здобувачі вищої освіти вивчили курс фольклору у проф. Наталії Петрівни Сивачук, розпочали пошуково-дослідницьку діяльність у студентському науковому товаристві імені Хрисанфа Ящуржинського, яким вона керує.

     

    Під час основного етапу фольклорної практики здобувачі вищої освіти досліджували фольклорну спадщину свого населеного пункту або ж фольклорний світ одного респондента, який володіє багатою фольклорною пам’яттю (як-от, на фото Яна Пастушенко проводить пошукову роботу з   респонденткою  Раїсою Анатоліївною Штукою, жителькою сел. Ємилівка Голованівського району Кіровоградської області).

     

    На підсумковому етапі (захисті) вони звітували про результати своєї пошуково-дослідницької роботи. У своїх звітах здобувачі вищої освіти найперше відзначили, що в процесі фольклорної практики вони мали гарну нагоду: побачити сучасний стан усної народної творчості, усвідомити її значення в житті людини; визначити специфіку побутування фольклору в певному регіоні, населеному пункті; встановити причини, що впливають на деформацію нашої фольклорної традиції.

    Виступи здобувачів вищої освіти містили коротку історію їхнього села (селища, міста), вірші місцевих жителів про нього, версії щодо походження його назви, інформацію про фольклор різних жанрів, який їм вдалося записати, та цікаві фольклорно-етнографічні відомості (про народне житло, їжу, вбрання, ремесла та промисли, народне мистецтво та ін.).

     

    Матеріали практики здобувачі вищої освіти доповнили додатками (старими світлинами; сучасними фотографіями грамот, дипломів, інших нагород респондентів;  виробів (вишиваних, дерев’яних та ін.), виготовлених руками респондентів; статей із газет / журналів про село; сімейних реліквій і ін.). Напр., на першому фото вбрання дівчат с. Родниківка Уманського району Черкаської області, на другому – молода з дружкою з с. Широке Барського району Вінницької області).

    У ході практики здобувачі вищої освіти не забували проводити чітку паспортизацію фольклорного твору чи іншого записаного фольклорно-етнографічного матеріалу, подавати біографії респондентів села.

    Згідно з методикою записування фольклору, всі тексти фіксували дослівно. Потім упорядковували й оформляли зібраний матеріал. Він поповнить архів науково-дослідної лабораторії «Проблеми підготовки студентів-філологів до українознавчої роботи в школі» (керівник – проф. Н. П. Сивачук) і стане основою для подальших наукових досліджень із фольклору та етнографії.

    Наталія Петрівна підбила підсумки фольклорної практики, висловила слова вдячності і практикантам, і їхнім керівникам, відзначила важливість їхньої збирацько-дослідницької справи й закликала до її продовження.

    Щиро віримо в те, що зібраний фольклор буде «жити» у  фольклорній пам’яті здобувачів вищої освіти, що вони передадуть його своїм дітям і внукам, своїм вихованцям! А відтак і не зникне народна співоча традиція українців!

    Усіх, хто разом із нами дбає про збереження народного минулого, усної народної творчості, запрошуємо на факультет української філології! Тут ви станете справжнім фахівцем-філологом, переконаєтеся в неабиякій цінності збирацько-пошукової українознавчої роботи та набудете усіх необхідних компетентностей для її успішного проведення!

     

    « of 5 »
    14.06.2021

    Переглядів 498