Поділитися новиною
Академічна доброчесність як ключова академічна цінність: обговорення та популяризація
24 квітня 2024 року кафедрою прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики був проведений семінар у змішаній формі зі здобувачами вищої освіти ОПП «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (англійська))», ОПП «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (польська))» та ОПП «Журналістика» ОС «Бакалавр» денної форми навчання на тему: Академічна доброчесність як ключова академічна цінність: обговорення та популяризація, на якому обговорили важливість забезпечення академічної доброчесності в науковому та освітньому середовищі університету.
Модератором заходу була Світлана СІЧКАР, кандидат філологічних наук, доцент кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики.
Ірина ДЕНИСЮК, начальник навчально-методичного відділу Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, проаналізувала питання академічної доброчесності та виділила загальні тенденції її розвитку в європейському освітньому просторі та в Україні. Здійснила дефініційний аналіз категорії «академічна доброчесність» та розглянула її складові. Звернула увагу на те, як студентам та викладачам вплинути на культуру дотримання цінностей академічної чесності.
Тетяна ПЕНТІЙ, методист навчально-методичного відділу Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, ознайомила з основними засадами забезпечення академічної доброчесності в університеті, з’ясувала сутність та значення академічної доброчесності в освітньому середовищі; етичні принципи академічної доброчесності: інтелектуальна чесність, правила цитування, уникання плагіату; причини виникнення та шляхи попередження академічного плагіату.
Світлана СІЧКАР, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики звернула увагу на виклики академічної доброчесності в епоху цифрових технологій, зокрема охарактеризувала проблему використання штучного інтелекту у закладах вищої освіти, вказала на переваги та недоліки ChatGPT.
Підсумки семінару підвела Інесса АНІКІНА, в.о. завідувача кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики, яка вказала на важливість порушеної теми, наголосила на необхідності дотримуватися принципів академічної доброчесності учасниками освітнього процесу та подякувала усім присутнім.
Під час зустрічі вдалося створити відкриту та невимушену атмосферу для обговорення важливих питань. Студенти активно брали участь у дискусії та ставили питання.
Світлана СІЧКАР
Переглядів 305