Дякую, ваше повідомлення відправлено!

Виникла помилка. Спробуйте ще раз!

Зв`язок з адміністратором


    Скринька довіри


      Факультет філології та журналістики

      Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

      Друк Друк
      Поділитися новиною
      О. Семеног

      Учасники познайомилися з основними принципами побудови підручника за НУШ, адже він сформований з урахуванням принципів партнерської взаємодії: початкова ‒ основна (пілотні класи) ‒ старша школа ‒ педагогічний університет. Сам підручник скомпонований таким чином, щоб на уроках української мови розвивати основні компетентності НУШ, зокрема мовну, інформаційно-комунікаційну, громадську та соціальну, культурну. Такий підхід є правильним, адже важливо формувати компетентності не окремо одна від одної, а в сукупності. Підручник укладено відповідно до модельної програми «Українська мова. 5-6 класи»  (авт. Н. Б. Голуб, О. М. Горошкіна).

      О. Семеног

      У цьому підручнику автори зробили такі акценти: діагностувальні роботи та уроки на коригування знань, умінь і навичок, мовленнєвий практикум подано за кодами; вправи на розвиток мовлення додано до мовних тем; мовні теми реалізовано через роботу з текстами українських письменників, а також соцмереж та ЗМІ (їх адаптовано для учнів); робота з текстом – через технології маркування; завдання на медіаграмотність у вправах “Лови фейк” та ін. Підручник побудовано за класичним підхідом до навчання української мови (ad fontes – праці Івана Ющука, Івана Вихованця) на сучасному текстовому, ілюстративному, медійному матеріалі.

      Також зосереджено увагу на формування медіаграмотності, зацікавлення учнів QR-кодами. Окрім цього, автори підручника звернули неабияку увагу на формування і розвиток культури спілкування через залучення діалогів із життєвих ситуацій. Правила оформлені коротко і лаконічно задля легкого запам’ятовування у середній школі.

      Під час заняття обговорили нові стандарти освіти, програму і, звісно, підручники. У дискусії звернули увагу і на проблему відсутності книжок для НУШ, адже кошти, які були виділені для цього, перенаправили на військові потреби. Проблему владнали за рахунок одного з українських видавництв, яке на безоплатній основі надало доступ до сучасних електронних підручників за програмою НУШ.

      Особливо цікавим це заняття було для здобувачів вищої освіти, які у близькому майбутньому будуть навчати учнів.

       

      " data-title="Лайфхаки для вчителя НУШ">

      Лайфхаки для вчителя НУШ

      На факультеті філології та журналістики організували спільне заняття з методики навчання української мови  Валентина Коваль, декан факультету філології та журналістики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, професор кафедри української мови та методики її навчання, і Тетяна Григоренко, професор цієї кафедри, з учителями шкіл та студентами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету, а також студентами факультету іноземної та слов’янської філології Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. У рамках такої зустрічі відбулася презентація авторської концепції підручника з української мови для 6 класу (О. Семеног, О. Калинич, Т. Дятленко, М. Білясника, В. Волницької) завдяки спікерам: Олені Семеног, докторові педагогічних наук, професору, завідувачці кафедри української мови і літератури Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Тетяні Дятленко, кандидату педагогічних наук, доцентові, учителю вищої категорії, учителю-методистові гімназії № 34 «Либідь» м. Київ.

      О. Семеног

      Учасники познайомилися з основними принципами побудови підручника за НУШ, адже він сформований з урахуванням принципів партнерської взаємодії: початкова ‒ основна (пілотні класи) ‒ старша школа ‒ педагогічний університет. Сам підручник скомпонований таким чином, щоб на уроках української мови розвивати основні компетентності НУШ, зокрема мовну, інформаційно-комунікаційну, громадську та соціальну, культурну. Такий підхід є правильним, адже важливо формувати компетентності не окремо одна від одної, а в сукупності. Підручник укладено відповідно до модельної програми «Українська мова. 5-6 класи»  (авт. Н. Б. Голуб, О. М. Горошкіна).

      О. Семеног

      У цьому підручнику автори зробили такі акценти: діагностувальні роботи та уроки на коригування знань, умінь і навичок, мовленнєвий практикум подано за кодами; вправи на розвиток мовлення додано до мовних тем; мовні теми реалізовано через роботу з текстами українських письменників, а також соцмереж та ЗМІ (їх адаптовано для учнів); робота з текстом – через технології маркування; завдання на медіаграмотність у вправах “Лови фейк” та ін. Підручник побудовано за класичним підхідом до навчання української мови (ad fontes – праці Івана Ющука, Івана Вихованця) на сучасному текстовому, ілюстративному, медійному матеріалі.

      Також зосереджено увагу на формування медіаграмотності, зацікавлення учнів QR-кодами. Окрім цього, автори підручника звернули неабияку увагу на формування і розвиток культури спілкування через залучення діалогів із життєвих ситуацій. Правила оформлені коротко і лаконічно задля легкого запам’ятовування у середній школі.

      Під час заняття обговорили нові стандарти освіти, програму і, звісно, підручники. У дискусії звернули увагу і на проблему відсутності книжок для НУШ, адже кошти, які були виділені для цього, перенаправили на військові потреби. Проблему владнали за рахунок одного з українських видавництв, яке на безоплатній основі надало доступ до сучасних електронних підручників за програмою НУШ.

      Особливо цікавим це заняття було для здобувачів вищої освіти, які у близькому майбутньому будуть навчати учнів.

       

      11.04.2023

      Переглядів 177