Поділитися новиною
Роботодавці про якість підготовки випускників факультету
У період із 25 січня до 1 березня 2024 року Група зі змісту та якості освіти факультету філології та журналістики провела опитування керівників закладів загальної середньої освіти м. Умань та Уманського району з метою вивчення їхньої думки про якість підготовки випускників факультету.
До опитування долучилися керівники 32 закладів освіти, які функціонують у межах 3-х міських, 2-х селищних і 4-х сільських територіальних громад, зокрема: Уманської, Паланської, Христинівської, Монастирищенської, Баштечківської, Іваньківської, Маньківської, Дмитрушківської і Буцької.
75 % опитаних керівників закладів ЗСО мають досвід роботи з випускниками університету понад 10 років, тому можуть об’єктивно оцінити сильні і слабкі сторони вчителів-словесників, яких готує наш факультет.
Показником гарної підготовки фахівців за освітніми програмами факультету є результати їхнього працевлаштування відповідно до професійної кваліфікації. Так, посаду вчителя української мови і літератури обіймають 81,3 % випускників факультету, учителя англійської мови – 59,4 %, зарубіжної літератури – 50 %, польської мови – 12,5 %. Наші випускники також працюють педагогами-організаторами (28,1 %), керівниками гуртків, асистентами вчителя (15,6 %).
Досить високо оцінили керівники закладів освіти рівень професійної підготовки випускників факультету. За шкалою від 1 до 5 високий рівень підготовки відзначили 60,5 % респондентів, вище середнього – 34,4 % опитаних.
Рівень зацікавленості директорів шкіл у прийнятті на роботу випускників факультету теж достатньо високий. Показники низької зацікавленості можуть свідчити про повне укомплектування штату закладів освіти, однак питання потребує додаткового дослідження.
Свідченням якісної роботи факультету є відповідь 87,5 % респондентів про їхню готовність рекомендувати випускників освітніх програм іншим роботодавцям.
Для закладу вищої освіти, який займається підготовкою вчителів-словесників, важливо знати, які чинники для прийняття на роботу молодих фахівців після закінчення їхнього навчання в університеті є для роботодавців найбільш важливими, щоб забезпечити формування необхідних компетентностей і результатів навчання. Як свідчить опитування, такими чинниками є розумові навички (креативність, здатність аналізувати інформацію, системність мислення, здатність до самонавчання тощо), особистісні якості (стресостійкість, гнучкість, ініціативність, відповідальність тощо), рівень розвитку загальних комунікативних навичок (спілкування, ведення дискусій, розв’язання конфліктів, роботи в колективі, із батьками тощо) та практичних навичок за фахом.
Не менш важливими для гарантів та груп забезпечення освітніх програм факультету є думка роботодавців про недостатній рівень сформованості навичок у випускників програм, їхні зауваження і пропозиції для підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх учителів-словесників, із якими більш детально можна ознайомитися за покликанням.
Результати опитування стейкхолдерів заслухано на засіданні вченої ради факультету, яке відбулося 27 березня 2024 року, під час розгляду питання «Про професійну підготовку здобувачів вищої освіти факультету до роботи в НУШ». Члени ради одноголосно прийняли рішення про необхідність приділяти належну увагу формуванню загальних і фахових компетентностей у здобувачів освіти під час реалізації освітніх програм спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), працювати над удосконаленням змісту робочих програм із фахових методик з урахуванням компетентнісного, діяльнісного та інтегрованого підходів до навчання мовно-літературної освітньої галузі в закладах ЗСО.
Висловлюємо щиру вдячність усім керівникам закладів освіти, які долучилися до організованого на факультеті дослідження якості професійної підготовки випускників освітніх програм та висловили свої зауваження і пропозиції для покращення рівня фаховості майбутніх учителів-словесників.
Зоя Комарова,
керівник Групи зі змісту та якості освіти
Переглядів 346