Поділитися новиною
Рефлексія після виробничої (педагогічної) практики
19 квітня 2024 року на факультеті філології та журналістики відбулася звітна конференція з виробничої (педагогічної) практики. У роботі конференції, що проходила у форматі Google meet, взяли участь здобувачі ІV курсу ОС «Бакалавр» та групові керівники з цієї практики.
З вітальним словом до керівників та здобувачів звернулась декан факультету професор Валентина Коваль. Вона привітала студентів із тим, що у такий складний для всієї країни час, їм вдалося пройти відповідальний в освітньому процесі етап – педагогічну практику. Валентина Олександрівна зауважила, що більшості здобувачам вдалося продемонструвати під час практики фахові здібності, особистісно-індивідуальний стиль поведінки та діяльності. А саме цього вимагає освітній процес у ЗЗСО відповідно до концепції НУШ.
Групові керівники Тетяна Григоренко, Інна Коломієць, Ірина Гонца, Інна Лукіянчук та Наталія Зарудняк прозвітували про якість виконання їхніми студентами програми практики. Кожен методист виокремив яскраві моменти спілкування з практикантами, вказав на новітні методики, які застосовували здобувачі під час викладання української мови та літератури.
Відповідальна за практичну підготовку на факультеті Любов Пархета зауважила, що педагогічна практика дала можливість кожному здобувачеві апробувати всі ті методи і прийоми роботи з мовознавчим та літературним матеріалом, з якими студенти знайомились, вивчаючи фахові методики. «Як груповому керівникові, мені пощастило працювати зі студентами, які навчаються за ОП «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (польська))». Поміж них є ті, котрі вже працюють учителями в закладах освіти, це – Анна Рудницька та Анна Язвенко. Наша робота була плідною, усі студенти моєї підгрупи були відповідальними і дисциплінованими, вчасно консультувалися та проводили уроки, передбачені програмою практики, підготували звітну документацію», – зауважила методистка.
Тетяна Григоренко наголосила на тому, що упродовж здійснення педагогічної практики у студентів були сформовані нові не лише професійні уміння та навички, а й особистісні риси та якості, які необхідні у подальшій професійній діяльності. Основними проблемами, які засвідчила звітна документація, є надмірна залежність практикантів від шаблонів розробок уроків і позакласних заходів, наявних у мережі «Інтернет», та здебільшого низька творча спроможність, невміння розробити нестандартний урок, який би відобразив тенденції сучасних інноваційних процесів у шкільній мовно-літературній освіті, проявив креативний склад розуму самого практиканта.
Своїми узагальненнями поділилася й Інна Коломієць. Вона відзначила, що особливо вдалим був перебіг педагогічної практики у Анни Крилової, Ніки Кухаренко та Яни Пастушенко, які вже працюють учителями-предметниками у ЗЗСО. Підбиваючи підсумки практики зі своєю підгрупою, керівник звернула увагу на особливості провадження навчальної діяльності й важливості застосування інтерактивних технологій навчання, як засобів стимулювання пізнавальної активності учнів на уроках.
Інна Лукіянчук зауважила, що студенти, які навчаються за ОП «Середня освіта (Українська мова і література. Мова і література (англійська))», проявили різний рівень підготовки в мовно-літературній та методичній сферах. Деякі мали високий рівень знань і навичок, виявляючи глибоке розуміння педагогічних концепцій та добре володіючи мовою та літературою. В інших були проблеми з розумінням теоретичного матеріалу та його практичного застосування. Більшість студентів проявили великий інтерес та позитивне ставлення до професії вчителя-вихователя, виявляючи високу мотивацію та активну участь у всіх видах роботи. Такі студенти досягли значних успіхів та вирізнялися своєю ініціативністю та відданістю, зокрема Надія Дудар.
Про успіхи і труднощі своєї групи розповіла Ірина Гонца.
Наталя Зарудняк поділилася позитивними враженнями від співпраці з 33 групою. Студенти організовані, зібрані, вчасно реагували на вимоги групового керівника. Хід практики висвітлювався на сайті факультету. Частина здобувачів уже працює вчителями, педагогами-організаторами в закладах освіти. Окремо варто відзначити Войтенко Олену, яка чудово виконувала обов’язки старости групи. Марина Зарудняк, Данило Кравчук, Анастасія Петренко, Анастасія Потужна, Аліна Ткачук, Дар’я Черах повністю виконали програму практики (навіть перевиконали), вчасно надали всі звітні матеріали. Позитивним є й те, що ніхто не розчарувався в обраній професії.
Присутні на конференції здобувачі освіти презентували детальні звіти з виробничої (педагогічної) практики, поділилися своїми досягненнями та набутими вміннями. Упродовж педагогічної практики студенти мали можливість удосконалювати свої фахові компетентності, зокрема, здатність застосовувати у власній практичній діяльності сучасні підходи (особистісно зорієнтований, діяльнісний, компетентнісний) при викладанні української мови та літератури, ефективні методи й освітні технології навчання. Зреалізовуючи програму практики, здобувачі здійснювали об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів, аналізували особливості сприйняття та засвоєння учнями навчальної інформації з метою корекції й оптимізації навчально-виховного процесу, відповідно до сучасних вимог.
Любов ПАРХЕТА
Переглядів 443