Поділитися новиною
Виробнича (педагогічна) практика – форма вдосконалення фахових компетентностей
У період з 20 листопада по 16 грудня 2023 р. студенти 4 курсу проходили виробничу (педагогічну) практику з другої предметної спеціальності. Першочерговим кроком у підготовці до практики була участь у настановчій конференції. У вступному слові відповідальна з практичної підготовки по факультету кандидат педагогічних наук, доцент Любов Петрівна Пархета привітала всіх із початком важливого кроку до набуття кваліфікації з фаху. Крім того, студенти отримали чіткі завдання та їхнє пояснення щодо проходження практики, ознайомились з програмними вимогами та нормами оформлення документації. Кандидат філологічних наук, доцент Олександр Миколайович Черевченко та Лія Русланівна Лукіна проконсультували здобувачів вищої освіти зі специфікою сучасних уроків із зарубіжної літератури та польської мови, адже розуміли приємне хвилювання студентів.
Перед тим, як піти до школи, студенти ознайомились із навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів та переглянули календарно-тематичні планування, що їм надали вчителі.
Під час виробничої практики здобувачі вищої освіти розвинули навички в організації самостійного проведення освітньої роботи з учнями з урахуванням їх вікових та індивідуальних особливостей, практичні уміння проведення навчально-виховної роботи з фахового предмету та з класом. Також ними було розроблено матеріали для проведення уроків з польської мови та зарубіжної літератури.
Студентки 41 групи поділились своїми враженнями щодо практики:
«Під час проходження практики я з’ясувала для себе, що на уроці важливо все, що відбувається. Виробнича (педагогічна) практика дала можливість спробувати себе в ролі вчителя і краще зрозуміти важливість цієї професії, адже вона завжди буде актуальною і незамінною. Також я виокремила для себе багато цікавого і нового в роботі з учнями, спостерігаючи за вчителями з великим досвідом. Хоча ці ж самі прийоми, методи, засоби вивчаються в університеті, проте на практиці все відчувається по-іншому. Крім того, я зрозуміла, що вивчення теорії є дуже важливим етапом навчання, але використання цієї теорії на практиці відіграє ще більшу роль і це не так легко, як здавалося. Під час практики ти вчишся по-новому, дещо коригуєш різні методи і прийоми, враховуючи індивідуальні та психологічні особливості учнів, змінюєш структуру самого уроку для кращого сприйняття учнями матеріалу та застосування його на практиці. Також я зрозуміла, що потрібно вдосконалювати свої педагогічні здібності, розширювати свою ерудицію, вчитись контролювати свою мову, мислення та уважно слідкувати за працею та мовою учнів. Загалом я була в захваті від отримання такого досвіду».
«Практика була дуже продуктивною для мене, оскільки відкрила можливість пізнати всі сторони педагогічної діяльності й значно розширити мої уявлення про організацію навчального процесу, основи викладання різних навчальних дисциплін, познайомитися з різною технікою й прийомами навчання. Практика сформувала стійкий інтерес до професії вчителя, а також потребу в педагогічній самоосвіті. Практика поглибила, закріпила знання з фахових і психолого-педагогічних дисциплін, здобуті під час вивчення теоретичних дисциплін, та дала змогу застосувати їх.
Моєю основною ціллю було довести дітям, що навчання може бути цікавим. У нашому суспільстві панує стійкий стереотип, що навчання – це марудна справа. Моїм завданням було зруйнувати кліше та показати дітям, що здобування освіти це важливо, цікаво і навіть весело».
«Перед практикою я переживала, як сприймуть мене діти, чи зможу дійсно навчити їх, чи зможу повністю поринути в процес навчання. Але з перших хвилин уроку зрозуміла, що це було дарма. Ми постійно взаємодіяли, діти були вмотивовані, активні, долучалися до усіх видів діяльності. Їм було цікаво та комфортно зі мною, а мені з ними. Під час практики я бачила свої помилки та виправляла їх, радилася з педагогами-наставниками, виокремила для себе методи та прийоми навчання, які є найефективнішими. Для мене виробнича практика була дуже корисною».
Виробнича (педагогічна) практика сприяє утвердженню та поглибленню знань студентів, які вони здобувають під час навчання в університеті. Вона надає можливість отримати необхідні уміння та навички у практичній роботі в галузі їхньої спеціальності. Крім того, саме під час такої практики студент може визначити, чи вірно він обрав свою майбутню сферу діяльності, визначити відповідність своїх особистісних якостей обраній професії. Більшість студентів саме в рамках педагогічної практики закохуються у свій фах і усвідомлено починають розуміти практичне призначення. Практика дійсно допомагає формувати в умовах природного педагогічного процесу методичну рефлексію майбутнього викладача, його самосвідомість, професійну компетентність. Такими були висновки студентів про перші свої кроки в професію.
Отже, виробнича (педагогічна) практика залишила приємні враження та спогади здобувачам освіти. Приємно знати, що наші студентки вже працюють у школах та несуть світлі знання нашим дітям. Бажаємо вдалої педагогічної ниви та успіхів!
Любов ПАРХЕТА
Переглядів 395