Поділитися новиною
Як у гості ходили, або Про гостьову лекцію із синтаксису української мови
GСучасне життя ставить нові виклики перед освітою і водночас створює сприятливі умови для якісно нового рівня навчальної діяльності. Однією із форм обміну досвідом між викладачами й студентами, яку можна зреалізувати в дистанційній формі, стали гостьові лекції. Так, 8 грудня 2021 року студенти 4 курсу спеціальностей «Філологія. Українська мова і література», «Середня освіта. Українська мова і література» гуманітарно-педагогічного факультету Хмельницького національного університету, яких навчає кандидат філологічних наук, доцент кафедри слов’янської філології Н. М. Торчинська, мали можливість послухати лекцію із синтаксису сучасної української літературної мови «Неповні речення», яку для них провела кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини О. В. Дуденко .
Дисципліну «Сучасна українська літературна мова» студенти-філологи ХНУ слухають протягом чотирьох років навчання на бакалавраті. Особливе значення має вивчення синтаксису як завершального розділу курсу, оскільки знання характерних ознак словосполучень, різних типів речень у системі мови та особливостей їх реалізації в мовленні дає змогу користуватися синтаксисом як тонким механізмом, що приводить у дію фонетичну і лексико-фразеологічну систему мови.
Тема лекції «Неповні речення» відповідає змісту робочої програми і є останньою із-поміж виучуваних у сьомому семестрі.
Запрошена лекторка ознайомила студентів із поняттям «неповні речення», їхніми структурними типами, особливостями функціонування в різностильових текстах. Особливу увагу О. В. Дуденко зосередила на труднощах розмежування порівняльних зворотів і неповних підрядних порівняльних речень, запропонувала алгоритм для визначення синтаксичної функції згаданих конструкцій і проілюструвала все низкою прикладів із творів сучасних українських письменників.
Студенти були активними учасниками лекції, зокрема відповідали на питання, пропонували власні приклади, робили спроби узагальнити отриману інформацію. І викладач, і здобувачі вищої освіти залишилися задоволеними такою співпрацею навчальних закладів.
Підсумуємо: сучасний формат отримання освіти потребує нових рішень у реалізації навчального процесу, а гостьові лекції дозволяють дистанційно обмінятися педагогічним досвідом між викладачами, ознайомитися з новітніми формами й технологіями навчання, сприяють отриманню нових знань та формуванню лінгвістичних компетентностей.
Інформація від кафедри слов’янської філології ХНУ
Переглядів 379